18/07/2022   LASA UN COMENTARIU  
7 Strategii prin care să reduci fluctuația de personal

În ultima perioadă, probabil că ai auzit vorbindu-se tot mai des despre “Marea Demisie”, un fenomen apărut post-pandemie ca urmare a deciziilor luate în mod greșit de mulți antreprenori și manageri.

Mai exact, în această perioadă, angajaţii au început să devină din ce în ce mai atenţi la:

  • joburile lor;
  • direcţia spre care se îndreaptă în următorii ani;
  • calitatea liderilor;
  • evoluţia lor profesională şi financiară.

Iar cei nemulțumiți s-au arătat dornici de schimbare, majoritatea dintre aceștia fiind angajați buni și foarte buni.

De ce tocmai această categorie de angajați?

Întrucât își înțeleg bine valoarea pe piața muncii și pot atrage relativ ușor oferte atractive de angajare din partea firmelor concurente.

Dar ce se întâmpla atunci când angajații buni părăsesc firma?

În majoritatea cazurilor, plecarea angajaților buni atrage după sine demisii în lanț.

Iar pe măsură ce angajații rămași preiau responsabilitățile celor plecați, apare dezordinea și epuizarea rapidă.

Acum, cât de puternic vor fi afectate firmele de acest fenomen al marilor demisii?

Asta depinde de cât de bine funcţionează firma, cât de buni sunt liderii în conducerea echipei, care este nivelul real de motivare al angajaţilor.


Care sunt cele 7  strategii pe care le poți implementa pentru a reduce fluctuația de personal?

Pentru a afla răspunsul poți urma oricare dintre cele două variante:

  • Urmărești ghidul video integral (dacă folosești un telefon, îți recomand modul – ecran complet);
  • Citești rezumatul plasat sub video.

 

 

1. Dacă eşti antreprenor investeşte în Employer Branding:

În principal, brandul de angajator se referă la percepţia și poziţionarea în piaţă a brandului tău.Dacă vei crea un mediu de lucru plăcut și o colaborare bună între membrii echipei, vei oferi posibilități de promovare, vei oferi salarii și beneficii extra-salariale motivante raportate la rezultatele obținute, toate acestea te vor ajuta să-ți construiești o reputație pozitivă în piață ca angajator.

 

2. Oferă-le candidaţilor o perspectivă realistă asupra firmei şi asupra jobului disponibil:

Dacă vei crea aşteptări false încă din faza de angajare, este destul de predictibil că vei pierde interesul oamenilor şi în scurt timp, aceștia se vor orienta către firmele concurente.

 

3. Asigură-te că liderii au un nivel ridicat de leadership:

Adevărul este că nimic nu devine mai frustrant la un job decât să urmezi un şef care deţine competențe slabe în conducerea unei echipe.

Aceasta este una dintre principalele cauze ce determină fluctuația de personal.

 

4. Dezvoltă un program de inserţie a angajaţilor:

Noii angajaţi au nevoie de o instruire adecvată, astfel încât să poată fi integraţi cât mai rapid şi cât mai eficient în echipă.

 

5. Implementează în firmă o politică de retenţie:

Politica de retenţie începe cu un interviu de retenţie şi continuă cu implementarea celor mai eficiente soluţii prin care să poţi reduce fluctuația de personal.

 

6. Oferă-le pachete salariale în funcţie de performanțe:

Dacă vei crea un raport disproporţionat între performanţele angajatului şi nivelul recompenselor, în timp, vei rămâne cu oamenii care muncesc exact cât îi plăteşti.

 

7. Motivează-ţi echipa:

Nu cred că vei întâlni vreodată o echipă demotivată dar care să fie performantă.

Dacă vrei să păstrezi oamenii în echipa ta pe teremen mediu şi lung, va trebui:

  • pe de o parte, să-i motivezi financiar cel puţin la nivelul concurenţei;
  • pe de altă parte, să-i motivezi non-financiar, iar motivaţia non-financiară trebuie să fie continuă.

 

În concluzie, fluctuaţia de personal în majoritatea situaţiilor este un fenomen care atrage mai multe prejudicii:

  • costuri finaniciare de recrutare şi inserţie a noului angajat;
  • costuri de pregătire personală şi profesioanală a angajatului;
  • scăderea performanţei echipei;
  • influenţarea imaginii de brand.

După cum ai remarcat, costurile nu pot fi neglijate şi de aceea fluctuaţia de personal este un fenomen care trebuie monitorizat frecvent într-o firmă.

În majoritatea situaţiilor, este mult mai avantajos să implementezi un program de motivare și dezvoltare a angajaţilor, decât să faci recrutări periodice în încercarea de a găsi angajaţi mai performanţi.

 

Acum, dacă îți dorești să afli pas cu pas cum să motivezi oamenii pe care îi conduci, după o strategie clară, astfel încât să ai o echipă implicată şi productivă, urmărește cursul online – Motivarea angajaților în companiile românești.


Despre mine:

 

Gabriel-Radu

Sunt Gabriel Radu – Fondator PS și Executive Coach, iar în ultimii 10 ani am susținut Antreprenori și Top Manageri din peste 20 de industrii să dezvolte echipe care să performeze la potențial maxim și să crească rezultatele afacerii.

 

Pentru aceasta, am dezvoltat și utilizat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 

Dacă ești Antreprenor sau Top Manager și cauți soluții concrete la provocările pe care le întâmpini cu echipa sau afacerea ta, click pe link-ul de mai jos.

Programează gratuit o discuție