18/07/2022   LASA UN COMENTARIU  
7 strategii prin care să reduci fluctuația de personal

În ultima perioadă probabil că ai auzit și tu vorbindu-se tot mai des despre “Marea Demisie”, fenomen apărut post-pandemie, ca urmare a deciziilor luate în mod greșit de mulți antreprenori și manageri.

Mai exact, în această perioadă angajaţii au început să devină din ce în ce mai atenţi la:

  • joburile lor;
  • la direcţia în care se îndreaptă în următorii ani;
  • la calitatea liderilor;
  • la evoluţia lor profesională şi financiară.

Iar cei care au fost nemulțumiți s-au arătat dornici de schimbare, majoritatea dintre ei fiind angajați buni și foarte buni. De ce tocmai acestă categorie de angajați? Întrucât aceștia își cunosc bine valoarea în piață și pot obţine relativ uşor oferte atractive de angajare de la firme concurente.

Cel mai recent studiu realizat de eJobs privind valul de demisii susține că trendul din SUA și Europa de Vest a devenit din ce în ce mai prezent şi în companiile din România. 21% dintre participanţii la acest studiu au susţinut că iau în calcul ideea de a demisiona de la jobul actual fără să aibă o altă ofertă de muncă.

Și ce se întâmpla atunci când pleacă oamenii buni din firmă?

În majoritatea situaţiilor plecarea oamenilor buni atrage după sine demisii în lanț. Acum, cât de puternic vor fi afectaţi liderii şi firmele de acest fenomen al marilor demisii?

Asta depinde de:

  • cât de bine funcţionează firma;
  • cât de buni sunt liderii în conducerea echipei;
  • care este nivelul real de motivare al angajaţilor.

Așadar, ne confruntăm în prezent cu un fenomen de reaşezare a oamenilor în piaţa forţei de muncă.

Şi în acest nou context, liderii sunt constrânşi de situaţie să devină mai performanţi.

În caz contrar, singurii oameni pe care îi vor mai putea conduce cu adevărat vor fi cei de calitate slabă şi medie.

Cauţi soluţii practice la provocările pe care le întâmpini în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei şi creşterea afacerii?

Înscrie-te în comunitate!


După înscriere primeşti pe e-mail linkul de acces la biblioteca noastră de cursuri online

Oamenii buni şi foarte buni au început să aibă aşteptări mai mari:

  • aceștia vor să vadă că sunt conduşi de un lider mai bun;
  • un lider care le oferă o direcţie;
  • care îi ajută să evolueze;
  • care îi ajută să-şi depăşească provocările profesionale;
  • un lider care are o atitudine bună şi o comunicare eficientă.

Liderii care în acest moment nu folosesc un sistem clar după care să-şi conducă echipa şi continuă să rămână la același nivel, în maxim 9-12 luni vor fi cei mai predispuşi să piardă controlul asupra echipei şi chiar poziţia de conducere.

Acum, dacă ești determinat să-ți crești performanțele ca lider și vrei să ai acces la un sistem performant de conducere a unei echipe pentru o creștere accelerată a rezultatelor, îți recomand să urmărești cursul – Leadership Mastery – Click aici.

 

În continuare, iată 7 strategii pe care le poți implementa pentru a reduce fluctuația de personal:

1. Dacă eşti antreprenor investeşte în Employer Branding:

Brandul de angajator este un diferenţiator important al business-ului şi se referă în principal la percepţia şi poziţionarea în piaţă a brandului tău.

Dacă vei crea un mediu de lucru plăcut, o colaborare bună între membrii echipei, vei oferi posibilităţi de promovare, vei oferi salarii şi beneficii extra salariale motivante, toate acestea te vor ajuta să-ți formezi o imagine bună în piaţă.

 

2. Oferă-le candidaţilor o perspectivă realistă asupra firmei şi asupra jobului disponibil:

Dacă vei crea aşteptări false încă din faza de angajare este destul de predictibil că vei pierde interesul oamenilor şi în scurt timp aceștia se vor orienta către firmele concurente.

 

3. Asigură-te că liderii au un nivel ridicat de leadership:

Adevărul este că nimic nu devine mai frustrant la un job, decât să urmezi un şef care deţine competențe slabe în conducerea unei echipe. Aceasta este una din principalele cauze ce determină fluctuația de personal.

 

4. Dezvoltă un program de inserţie a angajaţilor:

Noii angajaţi au nevoie de o instruire adecvată, astfel încât să poată fi integraţi cât mai rapid şi cât mai eficient în echipă.

 

5. Implementează în firma ta o politică de retenţie:

Politica de retenţie începe cu un interviu de retenţie şi continuă cu implementarea celor mai eficiente soluţii prin care să poţi reduce fluctuația de personal.

Interviul de retenţie este o metodă foarte eficientă de prevenire a plecării angajaţilor din firmă.

Foarte important: interviul de retenţie trebuie să fie unul deschis şi onest, să fie o discuţie liberă.

Mai departe, ce ai putea să urmăreşti în timpul interviului de retenţie:

  • motivaţia financiară şi non-financiară a angajatului;
  • satisfacţia la locul de muncă;
  • condiţiile de muncă;
  • relaţia cu şeful dar şi cu ceilalţi colegi;
  • care ar fi nemulţumirile pe care le are angajatul;
  • ce îmbunătăţiri consideră el că ar trebui făcute, astfel încât echipa să funcţioneze mai bine.

Acestea reprezintă principalele direcţii ale unui interviu de retenţie. Însă, tu le poţi adapta situaţiei în care te afli cu echipa ta sau cu firma ta.

În continuare, am să punctez pe scurt principalele beneficii ale unui interviu de retenţie:

  • în primul rând: obţii un feedback important cu privire la ce merge bine, ce ar trebui să îmbunătăţeşti urgent şi ce ar trebui să îmbunătăţeşti pe viitor (termen mediu şi lung);
  • în al doilea rând: identifici o parte dintre angajaţii care intenţionează să părăsească firmă iar asta te va ajuta să poţi lua măsuri din timp;
  • în al treilea rând: reduci fluctuația de personal din firma ta, deci creşti retenţia;

 

6. Oferă-le pachete salariale în funcţie de performanțe:
Dacă vei crea un raport disproporţionat între performanţele angajatului şi nivelul recompenselor, în timp, vei rămâne cu oamenii care muncesc exact cât îi plăteşti.

 

7. Motivează-ţi echipa:

Nu cred că vei întâlni vreodată o echipă demotivată dar care să fie performantă.

Dacă vrei să păstrezi oamenii în echipa ta pe teremen mediu şi lung, va trebui:

  • pe de o parte, să-i motivezi financiar cel puţin la nivelul concurenţei;
  • pe de altă parte, să-i motivezi non-financiar, iar motivaţia non-financiară trebuie să fie continuă.

 

În concluzie, fluctuaţia de personal în majoritatea situaţiilor este un fenomen care atrage mai multe prejudicii:

  • costuri finaniciare de recrutare şi inserţie a noului angajat;
  • costuri de pregătire personală şi profesioanală a angajatului;
  • scăderea performanţei echipei;
  • influenţarea imaginii de brand.

După cum ai remarcat, costurile nu pot fi neglijate şi de aceea fluctuaţia de personal este un fenomen care trebuie monitorizat frecvent într-o firmă. În majoritatea situaţiilor este mult mai avantajos să implementezi un program de motivare și dezvoltare a angajaţilor în firma sau în echipa ta, decât să faci recrutări periodice în încercarea de a găsi angajaţi mai performanţi.

 

Acum, dacă îți dorești să afli pas cu pas cum să motivezi oamenii pe care îi conduci după o strategie clară, astfel încât să ai o echipă implicată şi productivă, te încurajez să urmărești cursul online – Motivarea angajaților în companiile românești, creat de Gabriel Radu (Life & Executie Coach).


Curs – Motivarea angajaţilor în companiile romaneşti

În videoul de mai jos ți-am prezentat succint modul în care acest curs despre motivarea angajaţilor poate să răspundă provocărilor pe care le întâmpini cu echipa ta.

 

👉️Pentru a obține acces la curs Click aici

 

Conţinutul cursului este structurat şi uşor de parcurs iar instrumentele şi metodele prezentate provin din peste 13 ani de practică, timp în care am format antreprenori, manageri și lideri din peste 25 de industrii.

 

Informații administrative – Curs Motivarea angajaţilor în companiile romaneşti:

  • 14 videouri;
  • Durată totală: 3 ore;
  • Acces: pe viaţă;
  • Logare: cu user şi parolă în platformă;
  • Disponibil: de pe orice dispozitiv conectat la internet (telefon, tableta, PC);
  • Garanție Money Back 30 de zile;
  • Autor curs: Gabriel Radu (Life & Executive Coach).

 

Din acest curs online vei afla:

  • Cum să formezi o echipă unită şi productivă;
  • Cum să reduci semnificativ fluctuaţia de personal;
  • Cum să creşti nivelul de implicare al echipei;
  • Cum să motivezi non-financiar oamenii pe care îi conduci; (+32 de elemente motivaţionale non-financiare care funcţionează în firmele din România)
  • Cum să implementezi în echipa ta un plan de motivare etapizată;
  • Cum să diminuezi sau chiar să elimini conflictele şi individualităţile dintre angajaţi;
  • Cum să comunici mai eficient cu oamenii din echipă;
  • Cum să conduci echipa mult mai uşor.

 

Reţine: Când motivaţia la locul de munca este scăzută, implicarea este la nivel de indiferență, iar acolo unde există indiferență nu există performanță şi nu există evoluţie, nici pentru angajat, nici pentru firmă! Când laşi motivaţia personalului la voia întâmplării, de fapt laşi la voia întâmplării direcţia spre care te îndrepţi cu echipa sau cu afacerea ta.

 

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici


Câteva cuvinte despre autor:

 

Gabriel-Radu

Gabriel Radu este Life & Executive Coach, Fondator la Programarea Succesului, Membru certificat JMT și îi face plăcere să te susțină în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei și creșterea afacerii.

Programează o discuție

Are peste 12.000 de ore de practică în ultimii 13 ani, timp în care a format antreprenori, manageri și lideri din peste 25 de industrii.

Vezi ce spun clienții

 

Cauţi soluţii practice la provocările pe care le întâmpini în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei şi creşterea afacerii?

Înscrie-te în comunitate!


După înscriere primeşti pe e-mail linkul de acces la biblioteca noastră de cursuri online

Alte articole recomandate:

Ce oameni să păstrezi în echipa ta

Cum și de ce să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

Cum să delegi în mod corect

Cum identifici liderii toxici

Cum recâştigi încrederea unei persoane şi cum reconstruiești o relaţie

Diferenţa dintre lideri şi manageri

Cum să câștigi mai mult timp

De ce este importantă cultura organizațională şi cum să o dezvolţi

Business coaching pentru performanţă în afaceri

Ce înseamnă wellbeing și cum te ajută

Află dacă echipa te urmează ca lider sau ca şef

Demotivarea angajaților: Cauze, semnale și soluții

De unde să angajezi oameni buni

Tehnici de citire rapidă a limbajului nonverbal