05/10/2023   LASA UN COMENTARIU  
Fluctuație de personal? Află de ce pleacă angajații buni din firma ta

Când vorbim despre fluctuație de personal ne referim la un fenomen complex, ce poate avea cauze multiple, iar situația economică, schimbările din piața muncii sau apariția competitorilor sunt factori care îți pot influența în mod neașteptat afacerea.

 

În continuare, am să-ți prezint care sunt principalii factori ce pot duce la o fluctuație de personal ridicată:

 

1. Factori interni:

Iată câteva exemple mai des întâlnite:

  • pachet salarial nesatisfăcător;
  • lideri de slabă calitate;
  • conflicte cu superiorii sau colegii;
  • insatisfacție pentru munca depusă;
  • nesiguranța locului de muncă;
  • condiții de muncă precare;
  • lipsa promovării în funcție;
  • nivel ridicat de stres.

 

2. Factori externi:

Un job într-o altă firmă care i-ar aduce avantaje considerabile:

  • creștere salarială substanțială;
  • poziție mai avantajoasă;
  • posibilități reale de avansare;
  • stabilitate mai mare a locului de muncă;
  • condiții de lucru net superioare.

 

3. Cauze personale:

  • probleme de sănătate;
  • schimbarea de domiciliu;
  • deschiderea unei afaceri;
  • schimbarea domeniului de activitate.

 

Prin urmare, o fluctuație de personal în majoritatea situațiilor este un fenomen care poate atrage mai multe prejudicii:

  • costuri financiare de recrutare și inserție a noului angajat;
  • costuri de pregătire personală și profesională a angajatului;
  • scăderea performanței echipei;
  • percepție negativă a imaginii companiei în piață (asta se manifestă când există o fluctuație de personal peste medie).

 

După cum ai remarcat, costurile nu pot fi neglijate și de aceea o fluctuație de personal este un fenomen care trebuie monitorizat frecvent într-o firmă.

Și ce consider că este semnificativ de menționat aici: costurile cauzate de fluctuația de personal nu cresc în mod liniar cu numărul celor care pleacă din firmă.

Prejudiciile cauzate de fluctuația de personal cresc exponențial, întrucât angajații rămași sunt supraîncărcați, demotivați și mai puțin productivi.

În majoritatea situațiilor este mult mai avantajos să implementezi un program de retenție și dezvoltare a angajaților în firmă sau în echipa ta, decât să faci recrutări periodice în încercarea de a găsi angajați mai performanți.

Cel mai recent studiu realizat de eJobs ne arată că 21% dintre angajați și-ar da demisia de la jobul actual fără să aibă un plan de rezervă. Și reține că, angajații unei companii reprezintă cea mai importantă resursă!

Tocmai de aceea, este necesar să aplici strategii prin care să reduci fluctuația de personal și să dezvolți o cultură organizațională sănătoasă în firmă.

 

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune