Surse de recrutare prin care să atragi candidați buni la interviu

Surse de recrutare prin care să atragi candidați buni la interviu

Într-un context de business dinamic, în care schimbările economice și apariția competitorilor pot afecta semnificativ succesul unei companii, este esențial să știi ce surse de recrutare ai la dispoziție pentru a atrage angajați performanți cât mai rapid.   Ca surse de recrutare a personalului, ai două opțiuni: Surse de recrutare externă: identifici candidați din afara […]

Riscuri, oportunităţi și acțiuni pe timp de criză

Riscuri, oportunităţi și acțiuni pe timp de criză

Știai că la chinezi cuvântul „Criză”este compus din două caractere 危機? Primul caracter înseamnă ”pericol” iar al doilea caracter înseamnă „oportunitate”. Şi este foarte corectă această perspectivă, întrucât orice criză aduce atât „pericole cât şi oportunităţi”. Mai departe, ține de fiecare dintre noi din ce unghi vom alege să privim situaţia. Din interacţiunile pe care […]

Tipuri de angajaţi pe care să-i păstrezi în echipa ta

Tipuri de angajaţi pe care să-i păstrezi în echipa ta

Cei mai buni antreprenori și manageri știu că membrii echipei lor se împart în mai multe tipuri de angajați. Fiecare membru are o anumită influenţă în ceea ce priveşte succesul echipei sau dimpotrivă eşecul echipei. În timp ce unii ridică calitatea echipei, alţii o coboară. Şi nu vei reuşi să creşti semnificativ calitatea echipei, dacă […]

Multitasking: De ce şi cum să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

Multitasking: De ce şi cum să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

În lumea antreprenorială modernă, multitasking-ul a devenit o normalitate. Cu toate acestea, este important să ne întrebăm: Cât de eficient și benefic este să gestionăm simultan mai multe activități? Ei bine, studiile recente arată că multitasking-ul este de fapt un comportament contraproductiv și stresant. De exemplu, cei care practică des multitasking-ul se simt stresați, supraîncărcați, […]

Cum sa delegi pentru a reduce timpul petrecut în operațional

Cum sa delegi pentru a reduce timpul petrecut în operațional

Delegarea sarcinilor este o abilitate esențială pentru liderii și antreprenorii de succes. Cu toate acestea, în urma interacțiunii cu antreprenori și manageri din peste 20 de industrii, am constatat că mulți dintre aceștia înțeleg și aplică delegarea în mod greșit. Știm cu toții scenariul: „Ionică, asta e sarcina ta, și trebuie să fie gata până […]

Defectele unui lider toxic și cum afectează performanța echipei

Defectele unui lider toxic și cum afectează performanța echipei

Liderii joacă un rol esențial în conducerea și dezvoltarea unei echipe, fiind considerați modele de urmat și surse de inspirație pentru oamenii pe care îi conduc. Însă, este important să înțelegi faptul că până și cei mai buni lideri pot avea defecte. Din experiență, am observat că antreprenorii tind să subestimeze sau să ignore defectele […]

Cum să reconstruiești o relație profesională sau personală

Cum să reconstruiești o relație profesională sau personală

Într-un mediu de afaceri dinamic și competitiv, conflictele între membrii echipei sunt o realitate. Indiferent de cauze, acestea pot afecta relațiile de lucru și încrederea dintre colegi. Tocmai de aceea, în acest articol, îți voi pune la dispoziție un instrument în 5 pași care te va ajuta să reconstruiești o relație profesională sau personală din […]

Diferenţa dintre lider şi manager | Lider vs Manager

Diferenţa dintre lider şi manager | Lider vs Manager

Pentru ca o organizație să funcționeze eficient este esențial să aibă atât manageri cât și lideri. Cele două roluri sunt complementare și contribuie semnificativ la succesul companiei însă, folosesc abordări diferite.   Iată principalele diferențe dintre lideri și manageri:   Managerii: Se concentrează pe „cum” se fac lucrurile în companie, adică pe procesele și procedurile […]

Managementul timpului: Mai puțin stres, mai multe rezultate

Managementul timpului: Mai puțin stres, mai multe rezultate

Managementul timpului a devenit una dintre marile provocări ale zilelor noastre şi asta pentru cei mai mulţi dintre noi! Dacă eşti liderul unei echipe, faci parte din departamentul HR sau eşti chiar proprietarul unei firme, atunci probabil că te-ai întrebat şi nu de puţine ori: – Cum aş putea să-mi termin taskurile în timp util? […]

Cultura organizaţională: De ce este importantă și cum să o dezvolți

Cultura organizaţională: De ce este importantă și cum să o dezvolți

Dacă eşti liderul unei echipe, faci parte din Departamentul HR sau eşti chiar proprietarul firmei, probabil că te-ai întrebat: De ce unele firme atrag angajaţi mediocri, în timp ce altele atrag angajaţi buni? Ce anume îi determină pe candidaţi să aleagă anumite firme în detrimentul altora? Să fie oare: calitatea liderilor, calitatea echipei, mediul de […]