15/07/2022   LASA UN COMENTARIU  
Surse de recrutare a personalului

Situaţia economică, schimbările din piaţa muncii sau apariţia competitorilor sunt factori ce pot influenţa în mod neaşteptat o afacere.

Dacă în ultima perioadă ai fost constrâns de situaţie să renunţi la o parte dintre membrii echipei este important ca acum, să-ţi construieşti o echipă formată din angajaţi performanţi.


Din acest articol vei afla:

1. De unde recrutezi oameni buni;

2. Ce surse de recrutare alegi în funcție de disponibilitatea jobului și candidatul ideal;

3. Top 5 principii de care să ții cont atunci când recrutezi.


1. De unde recrutezi oameni buni?

Încă de la începutul acestui articol îți pun la dispoziție un video + o listă actualizată care să te ajute să identifici de unde poți să atragi oameni buni în afacerea ta.

Iată și lista actualizată cu metode de recrutare:

1. Contactează agenţii de recrutare personal.

2. Afișează-ți oferta de joburi disponibile în cadrul firmei pe site-uri specializate de job-uri.

3. Participă la târguri de cariere și promovează joburile vacante.

4. Cere recomandări în cadrul evenimentelor de business-networking.

5. Dă anunţuri în mass-media.

6. Promovează posturile disponibile în cadrul instituţiilor de învăţământ (licee şi universităţi).

7. Oferă posibilitatea de a primi CV-uri pe site-ul companiei sau direct la sediu.

8. Organizează intership-uri pentru a descoperi candidaţi cu potenţial, pe care ai vrea să îi angajezi în firma ta.

9. Folosește softuri de recrutare cloud base, dacă îți dorești un proces automatizat și ușor de folosit în managementul recrutării.

10. Organizează Evenimente Open Day.
Acestea sunt evenimente la care candidaţii sunt invitaţi la sediul companiei. Aici li se prezintă echipa, departamentele, modul de lucru, tipurile de proiecte la care se lucrează, direcţiile de creştere şi se răspunde la întrebările venite din partea acestora.

11. Promovează cultura organizaţională a companiei.
Această metodă te ajuta să te diferenţiezi de concurenţă şi în acelaşi timp să te poziţionezi în piaţă. Aici ar trebui să te axezi în principal pe valorile echipei şi mediul de lucru care trebuie să fie atractiv.

12. Foloseşte conţinut video de promovare.
Imaginea firmei tale ar trebui susţinută de conţinut video care să fie promovat în mediul online, acolo unde candidații dar și clienții tăi petrec cel mai mult timp (pe canalul de Youtube, LinkedIn, Facebook și desigur pe site-ul companiei tale).

13. Recrutează bazându-te pe interacţiunea din Social Media.
Urmăreşte pe canalele tale online (de preferat rețelele de business – LinkedIn), interacţiunea vizitatorilor cu postările tale. Persoanele care se remarcă prin comentarii din care rezultă că au experienţa în domeniu, pot fi contactate şi invitate în firmă pentru o posibilia colborare sau angajare.

14. Programează interviuri prin Skype sau Zoom.
În cazul candidaţilor aflaţi la distanţă, poţi realiza primul interviu prin Skype sau Zoom. Este o soluţie pe care o aplica tot mai des atât companii din România cât din străinătate.

Acum, este probabil ca nu toate sursele de recrutare personal menţionate anterior, să se potrivească în cazul firmei tale. De aceea, identifică-le doar pe acelea care consideri că îţi aduc cele mai bune rezultate în funcţie de poziţia pe care urmează să angajezi. Apoi, dezvoltă pentru fiecare în parte o strategie eficientă de recrutare.

 

2. Ce surse de recrutare alegi în funcție de disponibilitatea jobului și candidatul ideal?

După cum probabil ai sesizat, ca surse de recrutare a personalului ai la dispoziţie două opţiuni:

  • surse de recrutare internă;
  • surse de recrutare externă.

 

RECRUTAREA PERSONAL – SURSĂ INTERNĂ

Avantaje:

  • selecţia resurselor umane este mai precisă, mai eficientă;
  • creşte gradul de motivare a angajaţilor;
  • sunt şanse mari ca persoana promovată să obţină performanțe mai bune;
  • scade rata de fluctuaţie a personalului;

Dezavantaje:

  • se limitează perspectivele şi ideile creative care contribuie la dezvoltarea firmei, deoarece este eliminată oportunitatea de a angaja personal nou;
  • competiţia pentru promovare poate genera o atmosferă de lucru tensionată, poate degrada relaţiile dintre angajaţi;
  • pot apărea conflicte în echipă dacă promovarea a fost făcută pe bază de favoritisme sau pe baza unui proces de recrutare ineficient sau netransparent;
  • se poate pierde implicarea echipei, în special atunci când candidatul a fost membru al echipei, apoi a fost promovat pe o poziţie de conducere;
Recomandări:
Personal, îţi recomand să apelezi la recrutarea internă atunci când firma dispune deja de angajaţi cu abilităţi bune sau chiar foarte bune, raportate la posturile disponibile. 
În ceea ce priveşte recrutarea internă sunt situaţii posibile:

1. Promovarea angajatului pe o poziţie superioară de conducere.

Dacă vei promova în poziţii de conducere oameni cu abilităţi slabe (fie pe zona de expertiză, fie pe zona de conducere), vei observa cum cei mai buni angajaţi din echipă vor deveni demotivaţi, iar o parte dintre aceştia vor părăsi echipa sau mai rău vor părăsi firmă.

Cu alte cuvinte, vei pierde implicarea echipei iar reconstrucţia va deveni costisitoare. Tocmai de aceea, când apelezi la recrutare internă, trebuie să te asiguri că angajatul căruia îi oferi o poziţie de conducere, deţine abilităţi peste nivelul mediu atât pe zona sa de expertiză cât şi pe zona de conducere.

2. Transferul angajatului într-o altă echipă, un alt departament sau chiar o altă filială.

3. Retrogradarea angajatului în condiţiile în care performanța acestuia este scăzută.
Retrogradarea, deşi este o sursă de recrutare internă pe care o folosesc unele firme, nu ţi-o recomand, întrucât din perspectiva mea este puţin probabil să mai obţii performanţe de la un angajat demotivat.

 

RECRUTARE PERSONAL – SURSĂ EXTERNĂ

Avantaje:

  • ai mai multe opţiuni pentru alegerea candidatului potrivit;
  • poţi atrage în firmă talente care să crească semnificativ performanța echipei;
  • poţi creşte gradul de adaptabilitate la nou;

Dezavantaje:

  • există riscul de a angaja candidaţi nepotriviţi;
  • resursele financiare şi de timp necesare atragerii şi apoi integrării noului angajat sunt considerabile.

Recomandări:

Apelează la recrutare externă în următoarele 3 situaţii:

  • Dacă consideri că recrutarea internă nu este avantajoasă în acel moment;
  • Dacă vrei să-ţi creşti rapid afacerea (dar pentru asta trebuie să ai alocat un buget considerabil);
  • Dacă vrei să te diferenţiezi de concurenţă (iar asta implică să angajezi oameni care au competențe deosebite, trebuie să atragi talente în echipa ta).

 

3. Top 5 principii de care să ții cont atunci când recrutezi personal:

Iată cele 5 principii de recrutare personal:

1. Angajează oameni mai buni decât tine, care prin cunostiintele şi abilităţile pe care le au, te pot completa în activităţile zilnice.
Ştiu că tendinţa multora este să angajeze oameni mai slabi decât ei. Ideea este că, cel care va cădea în această capcană, va limita evoluţia sa ca lider, evoluţia echipei sale, rezultatele în firmă şi în final profitul.

2. Angajează oameni din timp.
Dacă angajezi doar atunci când ai nevoie, va trebui să te mulţumeşti cu ceea ce găseşti în piață. Ţine cont că în momentul în care vei vrea să angajezi oamenii buni, aceştia deja să fie angajați de alte firme.

3. Nu angaja pentru ca apoi să concediezi.
Îţi recomand să fii foarte atent în procesul de angajare, să ai nişte proceduri clare prin care să minimizezi riscul de a angaja oameni nepotriviţi.

4. Compatibilitatea candidatului raportată la cultura organizatioanala.
În condiţiile în care candidatul nu rezonează cu valorile şi principiile culturii organizatioanale din firma ta, îţi recomand să nu îl angajezi. De ce? Întrucât acesta nu se va implica cu adevărat în activităţile zilnice şi sunt şanse destul de mari să plece din firmă, imediat ce va găsi o ofertă de angajare mai avantajoasă.

5. Dezvoltă-ţi un sistem eficient de recrutare şi selecţie.

Pentru aceasta:

  • foloseşte instrumente eficiente de filtrare a candidaţilor;
  • analizează candidatul atât pe zona de expertiză pe care urmează să lucreze, cât şi pe zona de dezvoltare personală (ambele zone sunt foarte importante).
  • realizează anunţuri creative şi persuasive de angajare.

Acum, dacă îți dorești să afli cum să preiei controlul afacerii tale pentru a ieşi cât mai rapid din criză şi a obţine avantaje competitive în piaţă, te încurajez să urmărești cursul online – Business Revolution, creat de Gabriel Radu (Life & Executive Coach).


Curs Business Revolution

În videoul de mai jos ți-am prezentat succint modul în care acest curs poate să răspundă provocărilor tale profesionale!

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici

 

Urmăreşte cursul Business Revolution dacă îţi doreşti să afli:

  • Cum să începi o afacere în mod corect;
  • Cum să-ţi adaptezi şi stabilizezi afacerea în perioade dificile;
  • Cum să-ţi reconstruieşti afacerea după o perioadă dificilă;
  • Cum să obţii claritate în afacere şi cum să iei decizii corecte;
  • Cum să conduci pentru a avea o echipă motivată şi performantă;
  • Cum să-ţi adaptezi strategia de marketing pentru a-ţi creşte vânzările.

Aşadar, Business Revolution este util atât antreprenorilor aflaţi la început de drum cât şi celor care doresc să-şi ducă afacerea la următorul nivel. Conţinutul este structurat şi uşor de parcurs. Sunt prezentate instrumente, metode și exemple la care am ajuns interacționând cu antreprenori și manageri din peste 25 de industrii în ultimii 13 ani.

 

Cursul conţine:

  • 53 de module video împărţite în 3 secţiuni (Antreprenoriat | Leadership | Marketing);
  • Durată totală: 5 ore 30 min;
  • Acces: pe viaţă;
  • Logare: cu user şi parolă în platformă;
  • Disponibil: de pe orice dispozitiv conectat la internet (telefon, tableta, PC);
  • Garanție Money Back 30 de zile;
  • Autor curs: Gabriel Radu (Life & Executive Coach).

 

Din acest curs vei afla:

  • Cum să îţi adaptezi şi să îţi stabilizezi afacerea în situaţii dificile;
  • Cum să scazi cheltuielile în firmă;
  • Cum să creşti vânzările indiferent de tipul afacerii (Conţine şi PDF cu 130 de metode);
  • Cum să reduci fluctuaţia de personal;
  • Cum să te eliberezi de muntele de sarcini zilnice;
  • Cum să ai o echipă motivată şi productivă;
  • Cum să comunici mai eficient cu membrii echipei;
  • Cum să identifici ce greşeli faci în marketingul afacerii tale;
  • Cum să îţi adaptezi strategia de marketing la contextul actual;
  • Cum să creezi mesaje de marketing persuasive;
  • Cum să îţi extinzi vânzările către sectorul (B2G – instituţii publice);
  • Cum să construieşti oferte şi garanţii unice pentru a te diferenţia de concurenţii tăi.

 

În concluzie, dacă îți dorești să afli cum să preiei controlul afacerii tale pentru a ieşi cât mai rapid din criză şi a obţine avantaje competitive în piaţă, te încurajez să urmărești acest curs.

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici


Câteva cuvinte despre autor:

 

Gabriel-Radu

Gabriel Radu este Life & Executive Coach, Fondator la Programarea Succesului, Membru certificat JMT și îi face plăcere să te susțină în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei și creșterea afacerii.

Programează o discuție

Are peste 12.000 de ore de practică în ultimii 13 ani, timp în care a format antreprenori, manageri și lideri din peste 25 de industrii.

Vezi ce spun clienții

 

Cauţi soluţii practice la provocările pe care le întâmpini în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei şi creşterea afacerii?

Înscrie-te în comunitate!


După înscriere primeşti pe e-mail linkul de acces la biblioteca noastră de cursuri online

Alte articole recomandate:

Ce oameni să păstrezi în echipa ta

Cum și de ce să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

Cum să delegi în mod corect

Cum identifici liderii toxici

Diferenţa dintre lideri şi manageri

Cum să câștigi mai mult timp

Cum să ai o echipă motivată și implicată

Business coaching pentru performanţă în afaceri

Plan de afaceri: model gata facut

Află dacă echipa te urmează ca lider sau ca şef

Demotivarea angajaților: Cauze, semnale și soluții

7 strategii prin care să reduci fluctuația de personal

Tehnici de citire rapidă a limbajului nonverbal

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *