15/07/2022   LASA UN COMENTARIU  
Riscuri și oportunităţi pe timp de criză

La chinezi cuvântul „Criză”este compus din două caractere 危機.

Primul înseamnă ”pericol” iar al doilea înseamnă „oportunitate”.

Şi este foarte corectă această perspectivă, întrucât orice criză aduce atât „pericole cât şi oportunităţi”.

Mai departe, ține de fiecare dintre noi din ce unghi vom alege să privim situaţia.

Iar când spun criză, mă refer de fapt la crize de orice natură. De exemplu: bine cunoscutele crize economice care au o anumită ciclicitate, crize sanitare sau crize prin care treci cu firma ta la un moment dat şi nu mai ştii ce să faci pentru a-ţi rederesa afacerea.

Din interacţiunile pe care le-am avut în ultimele luni cu antreprenori din diferite industrii, majoritatea considerau contextul actual ca fiind unul dificil.

Toţi vorbeau despre: lipsa de lichidităţi, neîncasarea facturilor scadente, lipsa clienţilor şi exemplele pot continua. Şi într-adevăr, asta-i realitatea!

Însă, greşeală acestora era că se axau prea mult pe prima parte, adică „pericolul” şi prea puţin pe a doua parte, adică „oportunitatea”.

Dacă rămâi blocat în faza de „sunt în pericol şi nimic nu merge” nu vei putea să identifici oportunităţile pe care ţi le aduce această criză.

Însă, o analiză la rece te-ar putea ajuta să transformi criza într-o oportunitate.

 

Iată cele 5 motive pentru care ar trebui să priveşti orice criză şi din unghiul oportunităţilor nu doar al pericolului:

1. În criză ai posibilitatea să te adaptezi la ceea ce este actual, să adopţi un trend, să prinzi un nou val.
De exemplu: dacă ai o afacere în industria IT, acum ai oportunitatea să treci la următoarea etapă de dezvoltare, să revoluţionezi, să vii cu soluţii care să facă cât mai uşor şi mai intuitiv lucrul de acasă.

2. Acum ai şansa să faci anumite schimbări pe care în mod normal nu le-ai fi făcut.
Poate este timpul să renunţi la o parte dintre angajaţii neproductivi sau să îţi reconfigurezi obiectivele şi modelul de afacere.

3. Este posibil să găseşti mai uşor oameni talentaţi şi competenţi în piaţă.
Aceşti oameni te-ar putea ajuta să îţi salvezi afacerea. Nu păstra în echipa ta angajaţi slabi, oameni care nu aduc valoare în businessul tău. Formează-ţi o echipă puternică alături de care să poţi dezvolta o afacere profitabilă!

4. Ai posibilitatea de a câştiga o cotă mai mare din piaţa odată cu dispariţia unor competitori.
Aici condiţia este să te diferenţiezi de concurenţă iar serviciile sau produsele tale să răspundă unei nevoi reale din piaţă la momentul actual. Dacă eşti la început şi încă nu ai produse sau servicii validate de piaţă, îţi recomand să începi cu un MVP – (Minimum viable product).

5. În plus, acum este momentul oportun să investeşti în educaţia ta ca antreprenor.
Accesul la resurse valoroase, cursuri, consultanta 1:1 sunt diverse şi la preţuri mai accesibile decât în perioada dinaintea crizei.

Dacă această criză a accentuat punctele slabe ale afacerii tale, acum este momentul să te dezvolţi că antreprenor şi să imbunatesti acele puncte.

Indiferent că vorbim despre dezvoltarea abilitaţilor de leadership, dezvoltarea abilitaţilor de marketing sau în orice altă zonă care ar contribui la creşterea afacerii tale, acum este momentul cel mai oportun să acţionezi!

Așadar, criza îţi oferă oportunităţi însă trebuie să te adaptezi urgent la noile norme impuse şi cerinţe ale pieţei, apoi să-ţi reinventezi afacerea. Şi intră 100% în responsabilitatea ta dacă valorifici aceste oportunităţi sau nu.

 

Iată care sunt primele acțiuni pe care ar fi bine să le faci într-o situație de criză:

  • Analizează care este nivelul cererii şi a ofertei în piaţă;
  • Analizează contextul în care te afli cu afacerea şi identifică oportunităţile şi tendinţele din piaţă;
  • Stabileşte cu echipa de management cum poţi cuceri publicul ţintă şi cum te poţi impune în piaţă;
  • Adapteză-ţi foarte bine serviciile şi produsele la nevoile reale din piaţă;
  • Ţine cont de feedbackul primit de la clienţi, află chiar de la ei ce își doresc şi îmbunătăţeşte relaţia cu aceştia;
  • Stabileşte ce produse sau servicii din portofoliul firmei tale au cele mai mari şanse de a fi vândute în această perioadă;
  • Stabileşte cu cine poţi face colaborări pentru a vinde mai mult;
  • Consolidează relaţiile cu furnizorii, partenerii şi clienţii firmei și identifică noi colaboratori pentru creșterea vânzărilor;
  • Identifică și contactează potențiali parteneri pentru colaborări de tip barter, reciproc avantajoase;
  • Stabileşte o strategie de creştere a vizibilităţii brandului atât în offline cât şi în online;
  • Alege-ţi cele mai eficiente canale de promovare şi vânzare a produselor şi serviciilor;
  • Diferenţiază-te de competiţie şi promovează-ţi garanţiile;
  • Identifică noi pieţe pe care te poţi extinde dar ai grijă la barierele care îţi pot afecta intrarea pe o astfel de piaţă;
  • Încearcă să te repozitionezi în piaţă;
  • Monitorizează-ţi în permanenţă situaţia lichidităţilor şi acordă atenţie deosebită cheltuielilor pe care le faci;
  • Gândește-te să atragi diferite surse de finanțare pentru afacerea ta.

 

Așadar, crize au mai fost si vor mai fi! Însa, cum te vor prinde aceste crize cu afacerea atunci când vor veni?

– Vei avea mindset-ul potrivit care să te diferenţieze de majoritatea competitorilor tăi?

– Vei avea o strategie clară de ieșire din criză și lichidități suficiente?

– Vei avea lideri cu influenţă şi o echipă performantă alături de care să poţi trece cu business-ul prin criză?

 

Acum, dacă îți dorești să afli cum să preiei controlul afacerii tale pentru a ieşi cât mai rapid din criză şi a obţine avantaje competitive în piaţă, te încurajez să urmărești cursul online – Business Revolution, creat de Gabriel Radu (Life & Executive Coach).


Curs Business Revolution

În videoul de mai jos ți-am prezentat succint modul în care acest curs poate să răspundă provocărilor tale profesionale!

 

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici

 

Urmăreşte cursul Business Revolution dacă îţi doreşti să afli:

  • Cum să începi o afacere în mod corect;
  • Cum să-ţi adaptezi şi stabilizezi afacerea în perioade dificile;
  • Cum să-ţi reconstruieşti afacerea după o perioadă dificilă;
  • Cum să obţii claritate în afacere şi cum să iei decizii corecte;
  • Cum să conduci pentru a avea o echipă motivată şi performantă;
  • Cum să-ţi adaptezi strategia de marketing pentru a-ţi creşte vânzările.

Aşadar, Business Revolution este util atât antreprenorilor aflaţi la început de drum cât şi celor care doresc să-şi ducă afacerea la următorul nivel. Conţinutul este structurat şi uşor de parcurs. Sunt prezentate instrumente, metode și exemple la care am ajuns interacționând cu antreprenori și manageri din peste 25 de industrii în ultimii 13 ani.

 

Cursul conţine:

  • 53 de module video împărţite în 3 secţiuni (Antreprenoriat | Leadership | Marketing);
  • Durată totală: 5 ore 30 min;
  • Acces: pe viaţă;
  • Logare: cu user şi parolă în platformă;
  • Disponibil: de pe orice dispozitiv conectat la internet (telefon, tableta, PC);
  • Garanție Money Back 30 de zile;
  • Autor curs: Gabriel Radu (Life & Executive Coach).

 

Din acest curs vei afla:

  • Cum să îţi adaptezi şi să îţi stabilizezi afacerea în situaţii dificile;
  • Cum să scazi cheltuielile în firmă;
  • Cum să creşti vânzările indiferent de tipul afacerii (Conţine şi PDF cu 130 de metode);
  • Cum să reduci fluctuaţia de personal;
  • Cum să te eliberezi de muntele de sarcini zilnice;
  • Cum să ai o echipă motivată şi productivă;
  • Cum să comunici mai eficient cu membrii echipei;
  • Cum să identifici ce greşeli faci în marketingul afacerii tale;
  • Cum să îţi adaptezi strategia de marketing la contextul actual;
  • Cum să creezi mesaje de marketing persuasive;
  • Cum să îţi extinzi vânzările către sectorul (B2G – instituţii publice);
  • Cum să construieşti oferte şi garanţii unice pentru a te diferenţia de concurenţii tăi.

 

În concluzie, dacă îți dorești să afli cum să preiei controlul afacerii tale pentru a ieşi cât mai rapid din criză şi a obţine avantaje competitive în piaţă, te încurajez să urmărești acest curs.

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici


Câteva cuvinte despre autor:

 

Gabriel-Radu

Gabriel Radu este Life & Executive Coach, Fondator la Programarea Succesului, Membru certificat JMT și îi face plăcere să te susțină în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei și creșterea afacerii.

Programează o discuție

Are peste 12.000 de ore de practică în ultimii 13 ani, timp în care a format antreprenori, manageri și lideri din peste 25 de industrii.

Vezi ce spun clienții

 

Cauţi soluţii practice la provocările pe care le întâmpini în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei şi creşterea afacerii?

Înscrie-te în comunitate!


După înscriere primeşti pe e-mail linkul de acces la biblioteca noastră de cursuri online

Alte articole recomandate:

Ce oameni să păstrezi în echipa ta

Cum și de ce să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

Cum să delegi în mod corect

Cum identifici liderii toxici

Diferenţa dintre lideri şi manageri

Cum să câștigi mai mult timp

Cum să ai o echipă motivată și implicată

Business coaching pentru performanţă în afaceri

Află dacă echipa te urmează ca lider sau ca şef

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *