17/07/2022   LASA UN COMENTARIU  
Demotivarea angajaților: Cauze, semnale și soluții

Demotivarea angajaților la locul de muncă – Top cauze:

În contextul actual, motivarea angajaţilor a devenit o provocare pentru majoritatea liderilor, în multe cazuri chiar şi pentru cei mai buni. Şi nu spune: dar la noi în echipă lucrurile merg bine şi nu este cazul să identific cauzele care conduc la demotivarea angajaților!

Ştii ce, mai bine verifici şi te convingi că aceste cauze sunt la nivel minim, decât să nu verifici dar ulterior să te convingi că echipa ta este demotivată. Îţi recomand asta, întrucât orice angajat demotivat, prin implicarea lui redusă loveşte atât în poziția pe care o deții în firmă cât și în profitul companiei.

Și probabil că te întrebi:

– Cum este posibil aşa ceva?

Gândeşte-te: dacă oamenii din echipa ta nu sunt motivaţi, asta înseamnă că ei trebuie să lucreze în condiţii reale de demotivare. Și astfel, demotivarea angajaților tinde spre cote maxime.

Nivelul lor de implicare va fi mult mai scăzut și primii care vor pleca din echipă vor fi oamenii cei mai buni, adică cei de care ai cea mai mare nevoie. Iar tu va trebui să te descurci cu oamenii rămași.

Vrei să schimbi rezultatul? Atunci diminuează cât mai mult cauzele care îl generează! Cât cât mai mult timp vei menţine cauzele într-o stare activă, cu atât motivaţia oamenilor din echipa ta va scădea în mod accelerat!

Prin urmare, vei fi văzut în firmă ca un lider de calitate medie sau poate și mai rău. De ce? Întrucât eşti analizat din perspectiva rezultatelor pe care le produci împreună cu echipa ta.

 

În videoul de mai jos ți-am prezentat principalele cauze care duc la demotivarea angajaților în companiile românești.

Top cauze care duc la demotivarea angajaților:

  1. Salarii prea mici în comparaţie cu rezultatele obţinute sau cu salariile oferite de firmele concurente;
  2. Relaţii tensionate atât cu echipa cât și cu superiorii;
  3. Lideri slabi;
  4. Proceduri inutile sau prea grele care încetinesc randamentul angajaților;
  5. Lipsa de corectitudine sau favoritismele;
  6. Absența recompenselor;
  7. Reduceri salariale;
  8. Întârzierea plății salariilor;
  9. Nesiguranţa locului de muncă;
  10. Lipsa promovării în funcţie;
  11. Lipsa dezvoltării personale a angajaților
  12. Condiţii de muncă precare;
  13. Supracalificarea pentru jobul actual;
  14. Supraîncărcarea cu activităţi;
  15. Un sistem defectuos de promovare şi răsplătire a performanţei;
  16. Lipsa autonomiei la locul de muncă;
  17. Desfăşurarea de sarcini care nu îi aduc satisfacţie angajatului;
  18. Calitatea echipei;

Acum poţi identifica care dintre cauzele de mai sus duc la demotivarea angajaților din echipa ta şi apoi să cauți cel puţin o soluţie pentru fiecare cauză în parte. Ar fi bine să începi cu acele soluţii care consideri că au cea mai mare eficiență pentru tine şi echipa ta.

 

Demotivarea angajaților – Top semnale:

Cu cât demotivarea angajaților este mai mare, cu atât se vor manifesta mai multe semnale şi cu atât intensitatea lor va creşte. Ideea este că poţi identifica cu destul de multă precizie dacă nivelul de motivaţie al oamenilor din echipa ta este scăzut, mediu sau ridicat, doar urmărind aceste semnale!

Sunt destul de vizibile şi în acelaşi timp reprezintă un indicator destul de precis al lipsei de motivare. Ca regulă aici, un angajat demotivat întotdeauna se va distanţa mental, emoţional şi fizic de jobul său.

Ca regulă aici, un angajat demotivat întotdeauna se va distanţa mental, emoţional şi fizic de jobul său.

 

În videoul de mai jos ți-am prezentat principalele semnale care duc la demotivarea angajaților în companiile românești.

În continuare, iată care sunt principalele 7 semnale care indică demotivarea angajaţilor:

  1. Scăderea nivelului de implicare;
  2. Scăderea continuă a entuziasmului;
  3. Indiferenţă faţă de calitatea muncii prestate;
  4. Indiferenţă faţă de deciziile luate în cadrul echipei;
  5. Lipsa de implicare în cadrul şedinţelor;
  6. Întârzieri la job;
  7. Schimbări de comportament.

Ce trebuie să înţelegi este că lipsa de implicare a oamenilor întotdeauna este un rezultat şi nu o cauză primară! Vrei să schimbi rezultatul? Atunci diminuează cât mai mult cauzele care îl generează! Atât timp cât vei menţine cauzele într-o stare activă, demotivarea angajaților se va produce cu viteză din ce în ce mai mare!

 

Cum să ai o echipă motivată și implicată:

După mai bine de 13 ani, timp în care am format manageri și antreprenori din peste 25 de industrii, am reuşit să identific care sunt acele lucruri, pe care dacă le incluzi în leadershipul tău vei obţine implicarea echipei.

Sigur că, un proces corect de motivare a angajaților este ceva mai complex, iar despre asta am vorbit într-un articol dedicat – Click aici pentru a accesa articolul.

Iar dacă îți dorești să ai acces la întregul sistem de motivare a angajaților, te invit să urmărești Cursul – Motivarea angajaților în companiile românești.

În cadrul acestui curs ți-am pus la dispoziție instrumentele de care ai nevoie pentru a-ţi motiva angajaţii pe termen mediu şi lung. Metodele şi soluţiile prezentate provin 100% din practică şi le folosesc cu succes de ani de zile în programele pe care le susţin pentru lideri, manageri şi antreprenori.

 

În continuare, iată câteva recomandări de care ar fi bine să ții cont dacă îți dorești să obții implicarea echipei:

1. Ascultă oamenii

Dacă ai o poziţie de conducere, a asculta oamenii nu mai reprezintă o opţiune, ci o condiţie. Pentru aceasta, dezvoltă-ţi abilitatea de a asculta activ. De ce? Întrucât ascultarea pasivă împiedică conectarea.

 

2. Arată că îți pasă de oameni
Aşa cum spunea şi John Maxwell: “Oamenilor nu le pasă cât de multe ştii până când nu ştiu cât de mult îţi pasă.”

Oamenii au nevoie să simtă că îţi pasă cu adevărat de ei. Iar liderii performanţi înţeleg bine asta şi tocmai de aceea, mai întâi ating inimile oamenilor şi abia apoi le cer să se implice.

Cel mai eficient mod prin care să le arăţi oamenilor că îţi pasă de ei este să te implici în mod constant în dezvoltarea lor. Să ştii că nimic nu are putere mai mare! Deci, vezi cum poţi face asta cu echipa ta.


3. Fii de încredere
După cum probabil știi deja, încrederea este fundaţia pe care se construieşte leadershipul.

 

4. Fii un bun motivator
Adesea obişnuiesc să spun că, motivaţia este combustibilul care pune oamenii în mişcare.

Când oamenii nu acţionează aproape întotdeauna cauza o reprezintă lipsa motivaţiei.

Ca lider, trebuie să ştii ceea ce îi motivează pe membrii echipei tale, trebuie să ştii ce anume îi pune în mişcare.

Ce îţi recomand aici: construieşte o listă cu membrii echipei tale şi în dreptul fiecăruia stabileşte care sunt motivaţiile non-financiare.

Dacă ai putere de influenţă şi asupra motivaţiei financiare, atunci foarte bine, dar îţi recomand să foloseşti cât mai eficient motivaţiile non-financiare.

 

În general, când discut cu liderii despre aceste 4 puncte ce pun oamenii în mişcare, sunt întrebat:

– Dar trebuie să stau bine la toate 4?

Dacă eşti un lider începător, nu este necesar să faci bine toate aceste 4 lucruri.

De asemenea, nu înseamnă că va trebui să răspunzi 100% la aceste nevoi.

Poţi răspunde eventual în etape, în funcţie de performanţele lor.

Însă, cu cât mai sus îţi propui să urci pe scara leadershipului, cu atât mai bun va trebui să devii şi cu atât mai bine va trebui să-ţi perfecţionezi toate cele 4 puncte.

Mai multe despre motivarea angajaților am scris într-un articol dedicat acestui subiect – Click aici.

Acum, dacă îți dorești să afli pas cu pas cum să motivezi oamenii pe care îi conduci după o strategie clară, astfel încât să ai o echipă implicată şi productivă, te încurajez să urmărești cursul online – Motivarea angajaților în companiile românești, creat de Gabriel Radu (Life & Executie Coach).


Curs – Motivarea angajaţilor în companiile romaneşti

În videoul de mai jos ți-am prezentat succint modul în care acest curs despre motivarea angajaţilor poate să răspundă provocărilor pe care le întâmpini cu echipa ta.

 

👉️Pentru a obține acces la curs Click aici

 

Conţinutul cursului este structurat şi uşor de parcurs iar instrumentele şi metodele prezentate provin din peste 13 ani de practică, timp în care am format antreprenori, manageri și lideri din peste 25 de industrii.

 

Informații administrative – Curs Motivarea angajaţilor în companiile romaneşti:

  • 14 videouri;
  • Durată totală: 3 ore;
  • Acces: pe viaţă;
  • Logare: cu user şi parolă în platformă;
  • Disponibil: de pe orice dispozitiv conectat la internet (telefon, tableta, PC);
  • Garanție Money Back 30 de zile;
  • Autor curs: Gabriel Radu (Life & Executive Coach).

 

Din acest curs online vei afla:

  • Cum să formezi o echipă unită şi productivă;
  • Cum să reduci semnificativ fluctuaţia de personal;
  • Cum să creşti nivelul de implicare al echipei;
  • Cum să motivezi non-financiar oamenii pe care îi conduci; (+32 de elemente motivaţionale non-financiare care funcţionează în firmele din România)
  • Cum să implementezi în echipa ta un plan de motivare etapizată;
  • Cum să diminuezi sau chiar să elimini conflictele şi individualităţile dintre angajaţi;
  • Cum să comunici mai eficient cu oamenii din echipă;
  • Cum să conduci echipa mult mai uşor.

 

Reţine: Când motivaţia la locul de munca este scăzută, implicarea este la nivel de indiferență, iar acolo unde există indiferență nu există performanță şi nu există evoluţie, nici pentru angajat, nici pentru firmă! Când laşi motivaţia personalului la voia întâmplării, de fapt laşi la voia întâmplării direcţia spre care te îndrepţi cu echipa sau cu afacerea ta.

 

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici


Câteva cuvinte despre autor:

 

Gabriel-Radu

Gabriel Radu este Life & Executive Coach, Fondator la Programarea Succesului, Membru certificat JMT și îi face plăcere să te susțină în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei și creșterea afacerii.

Programează o discuție

Are peste 12.000 de ore de practică în ultimii 13 ani, timp în care a format antreprenori, manageri și lideri din peste 25 de industrii.

Vezi ce spun clienții

 

Cauţi soluţii practice la provocările pe care le întâmpini în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei şi creşterea afacerii?

Înscrie-te în comunitate!


După înscriere primeşti pe e-mail linkul de acces la biblioteca noastră de cursuri online

Alte articole recomandate:

Ce oameni să păstrezi în echipa ta

Cum și de ce să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

Cum să delegi în mod corect

Cum identifici liderii toxici

Cum recâştigi încrederea unei persoane şi cum reconstruiești o relaţie

Diferenţa dintre lideri şi manageri

Cum să câștigi mai mult timp

De ce este importantă cultura organizațională şi cum să o dezvolţi

Business coaching pentru performanţă în afaceri

Ce înseamnă wellbeing și cum te ajută

Află dacă echipa te urmează ca lider sau ca şef

De unde să angajezi oameni buni

7 strategii prin care să reduci fluctuația de personal

Tehnici de citire rapidă a limbajului nonverbal

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *