19/09/2019   LASA UN COMENTARIU  

Cei mai buni antreprenori și manageri știu că membrii echipei lor se împart în mai multe tipuri de angajați.

Fiecare membru are o anumită influenţă în ceea ce priveşte succesul echipei sau dimpotrivă eşecul echipei. În timp ce unii ridică calitatea echipei, alţii o coboară.

Şi nu vei reuşi să creşti semnificativ calitatea echipei, dacă vei avea o atitudine binevoitoare şi vei menţine oameni slabi în jurul tău.

Nu îţi recomand să accepţi următoarea idee: ştii nu este el un angajat prea performant, însă are un suflet bun. Foarte bine, poţi să ţi-l faci prieten, vecin, orice vrei tu dar nu membru al echipei.

Cum poţi identifica oamenii potriviţi cu ajutorul cărora să construieşti o echipă performantă?

 Există 4 tipuri de angajaţi:

Tipuri de angajați 1/4: Emblematici:

Aceştia sunt oamenii care dau pulsul activităţilor, sunt cei fără de care echipa nu poate înregistra performanţă.

Sunt cei mai experimentaţi oameni şi tocmai de aceea prezenţa lor în echipă, pe de o parte este o necesitate iar pe de altă parte este o condiţie.

Nu există nici o firmă care să înregistreaze creştere fără un nucleu de angajaţi emblematici.

Ce îţi recomand: angajaţilor emblematici, asigură-te că le menţii treaz nivelul de motivaţie. Şi aici mă refer atât la motivarea financiară cât şi la motivarea non-financiară.

Tipuri de angajați 2/4: Performanţi:

Aceştia sunt oamenii care produc rezultate bune. În general, nu dau ei pulsul activităţilor, însă au o contribuţie importantă la menţinerea acestuia.

Ei fac cea mai mare parte a muncii în echipă. În general au nevoie de ghidare, au nevoie de o uşoară susţinere dar menţin cursul călătoriei.

Referitor la motivaţie, pe aceştia în general îi stimulează promovarea şi motivarea financiară.

Tipuri de angajați 3/4: Cu performanţe medii dar implicaţi în creştere:

Aceştia sunt oamenii care transmit promisiunea: ai încredere în mine, mă voi implica şi voi deveni bun!

Cu aceştia va trebui să ai răbdare, întrucât nu sunt încă la nivelul la care să se descurce singuri.

Au nevoie de multă susţinere, au nevoie de încurajare şi ghidare în procesul lor de evoluţie. Principalul lor element motivaţional îl reprezintă dezvoltarea.

De aceea, îţi recomand să-i introduci în programe de creştere în cadrul firmei, iar cei care într-adevăr demonstrează că se implică şi cresc, menţine-i în echipa ta. Vor creşte, vor deveni angajaţi performanţi, iar unii dintre ei chiar angajaţi emblematici.

Tipuri de angajați 4/4: Toxici:

Aceştia sunt oamenii care se implică la nivel minim, nu sunt interesaţi de creştere şi au o atitudine negativă care îi influenţează şi pe alţii.

Sunt angajaţii la care activitatea principală o reprezintă bârfa şi critica. Ei scad continuu performanța echipei, iar prin comportamentul şi atitudinea lor lovesc permanent în cultura organizaţiei. Tu eşti singurul care poate decide ce anume vei face cu oamenii din această categorie!

În continuare, analizează câţi angajaţi ai în din fiecare categorie.

Pentru ca o echipă să fie performantă, îți recomand ca:

  • 15%-20% dintre angajaţi să fie din prima categorie (Angajați emblematici);
  • 60%-70% dintre angajaţi să fie din cea de-a doua categorie (Angajați performanţi);
  • 15%-20% dintre angajaţi să fie din cea de-a treia categorie (Angajați cu performanţe medii dar implicaţi în creştere);
  • 0% dintre angajaţi să fie din cea de-a patra categorie (Angajați toxici);

În concluzie, analizează cu foarte multă atenţie care sunt oamenii pe care alegi să-i păstrezi în echipa ta şi creează-le un mediu de creştere.

Apoi, responsabilizează-i şi motivează-i! Iar atunci, nivelul lor de implicare va deveni mai mare, calitatea echipei va creşte și prin urmare afacerea va creşte.

Dacă vrei ca membrii echipei tale să se implice, va trebui să le dai motive pentru care să facă asta şi va trebui să o faci în mod constant.

Nu funcţionează să îi motivezi 2 luni şi apoi să te aştepţi ca ei să înainteze din inerţie pentru următoarele 10 luni.

Acum, dacă îți dorești să afli pas cu pas cum să motivezi oamenii pe care îi conduci după o strategie clară, astfel încât să ai o echipă implicată şi productivă, te încurajez să urmărești cursul online – Motivarea angajaților în companiile românești, creat de Gabriel Radu (Life & Executie Coach).

 


Curs – Motivarea angajaţilor în companiile romaneşti

În videoul de mai jos ți-am prezentat succint modul în care acest curs despre motivarea angajaţilor poate să răspundă provocărilor pe care le întâmpini cu echipa ta.

 

👉️Pentru a obține acces la curs Click aici

 

Conţinutul cursului este structurat şi uşor de parcurs iar instrumentele şi metodele prezentate provin din peste 13 ani de practică, timp în care am format lideri din peste 25 de industrii.

 

Informații administrative – Curs Motivarea angajaţilor în companiile romaneşti:

  • 14 videouri;
  • Durată totală: 3 ore;
  • Acces: pe viaţă;
  • Logare: cu user şi parolă în platformă;
  • Disponibil: de pe orice dispozitiv conectat la internet (telefon, tableta, PC);
  • Garanție Money Back 30 de zile;
  • Autor curs: Gabriel Radu (Life & Executive Coach).

 

Din acest curs online vei afla:

  • Cum să formezi o echipă unită şi productivă;
  • Cum să reduci semnificativ fluctuaţia de personal;
  • Cum să creşti nivelul de implicare al echipei;
  • Cum să motivezi non-financiar oamenii pe care îi conduci; (+32 de elemente motivaţionale non-financiare care funcţionează în firmele din România)
  • Cum să implementezi în echipa ta un plan de motivare etapizată;
  • Cum să diminuezi sau chiar să elimini conflictele şi individualităţile dintre angajaţi;
  • Cum să comunici mai eficient cu oamenii din echipă;
  • Cum să conduci echipa mult mai uşor.

 

Reţine: Când motivaţia la locul de munca este scăzută, implicarea este la nivel de indiferentă, iar acolo unde exista indiferentă nu exista performanta şi nu există evoluţie, nici pentru angajat, nici pentru firmă! Când laşi motivaţia personalului la voia întâmplării, de fapt laşi la voia întâmplării direcţia spre care te îndrepţi cu echipa sau cu afacerea ta.

 

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici


Câteva cuvinte despre autor:

 

Gabriel-Radu

Gabriel Radu este Life & Executive Coach, Fondator la Programarea Succesului, Membru certificat JMT și îi face plăcere să te susțină în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei și creșterea afacerii.

Programează o discuție

Are peste 12.000 de ore de practică în ultimii 13 ani, timp în care a format antreprenori, manageri și lideri din peste 25 de industrii.

Vezi ce spun clienții

 

Alte articole recomandate:

Cum să ai o echipă motivată și implicată

Cum să delegi în mod corect

Cum să câștigi mai mult timp

Cum să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

Află dacă echipă te urmează ca lider sau ca şef

Ce inseamna wellbeing și cum te ajută