19/09/2019   LASA UN COMENTARIU  
Tipuri de angajati: ce oameni trebuie sa pastrezi in echipa ta

Cei mai buni antreprenori și manageri știu că membrii echipei lor se împart în mai multe tipuri de angajați.

Fiecare membru are o anumită influenţă în ceea ce priveşte succesul echipei sau dimpotrivă eşecul echipei. În timp ce unii ridică calitatea echipei, alţii o coboară.

Şi nu vei reuşi să creşti semnificativ calitatea echipei, dacă vei avea o atitudine binevoitoare şi vei menţine oameni slabi în jurul tău.

Nu îţi recomand să accepţi următoarea idee: ştii nu este el un angajat prea performant, însă are un suflet bun. Foarte bine, poţi să ţi-l faci prieten, vecin, orice vrei tu dar nu membru al echipei.


Cum poţi identifica oamenii potriviţi cu ajutorul cărora să construieşti o echipă performantă?

 Există 4 tipuri de angajaţi:

 

Tipuri de angajați 1/4: Emblematici:

Aceştia sunt oamenii care dau pulsul activităţilor, sunt cei fără de care echipa nu poate înregistra performanţă.

Sunt cei mai experimentaţi oameni şi tocmai de aceea prezenţa lor în echipă, pe de o parte este o necesitate iar pe de altă parte este o condiţie.

Nu există nici o firmă care să înregistreaze creştere fără un nucleu de angajaţi emblematici.

Ce îţi recomand: angajaţilor emblematici, asigură-te că le menţii treaz nivelul de motivaţie. Şi aici mă refer atât la motivarea financiară cât şi la motivarea non-financiară.

 

Tipuri de angajați 2/4: Performanţi:

Aceştia sunt oamenii care produc rezultate bune. În general, nu dau ei pulsul activităţilor, însă au o contribuţie importantă la menţinerea acestuia.

Ei fac cea mai mare parte a muncii în echipă. În general au nevoie de ghidare, au nevoie de o uşoară susţinere dar menţin cursul călătoriei.

Referitor la motivaţie, pe aceştia în general îi stimulează promovarea şi motivarea financiară.

 

Tipuri de angajați 3/4: Cu performanţe medii dar implicaţi în creştere:

Aceştia sunt oamenii care transmit promisiunea: ai încredere în mine, mă voi implica şi voi deveni bun!

Cu aceştia va trebui să ai răbdare, întrucât nu sunt încă la nivelul la care să se descurce singuri.

Au nevoie de multă susţinere, au nevoie de încurajare şi ghidare în procesul lor de evoluţie. Principalul lor element motivaţional îl reprezintă dezvoltarea.

De aceea, îţi recomand să-i introduci în programe de creştere în cadrul firmei, iar cei care într-adevăr demonstrează că se implică şi cresc, menţine-i în echipa ta. Vor creşte, vor deveni angajaţi performanţi, iar unii dintre ei chiar angajaţi emblematici.

 

Tipuri de angajați 4/4: Toxici:

Aceştia sunt oamenii care se implică la nivel minim, nu sunt interesaţi de creştere şi au o atitudine negativă care îi influenţează şi pe alţii.

Sunt angajaţii la care activitatea principală o reprezintă bârfa şi critica. Ei scad continuu performanța echipei, iar prin comportamentul şi atitudinea lor lovesc permanent în cultura organizaţiei. Tu eşti singurul care poate decide ce anume vei face cu oamenii din această categorie!

 

În continuare, analizează câţi angajaţi ai în din fiecare categorie.

Pentru ca o echipă să fie performantă, îți recomand ca:

  • 15%-20% dintre angajaţi să fie din prima categorie (Angajați emblematici);
  • 60%-70% dintre angajaţi să fie din cea de-a doua categorie (Angajați performanţi);
  • 15%-20% dintre angajaţi să fie din cea de-a treia categorie (Angajați cu performanţe medii dar implicaţi în creştere);
  • 0% dintre angajaţi să fie din cea de-a patra categorie (Angajați toxici);

În concluzie, analizează cu foarte multă atenţie care sunt oamenii pe care alegi să-i păstrezi în echipa ta şi creează-le un mediu de creştere.

Apoi, responsabilizează-i şi motivează-i! Iar atunci, nivelul lor de implicare va deveni mai mare, calitatea echipei va creşte și prin urmare afacerea va creşte.

Dacă vrei ca membrii echipei tale să se implice, va trebui să le dai motive pentru care să facă asta şi va trebui să o faci în mod constant.

Nu funcţionează să îi motivezi 2 luni şi apoi să te aştepţi ca ei să înainteze din inerţie pentru următoarele 10 luni.


Mai multe informaţii despre cum poţi să îţi motivezi angajaţii după o strategie clară, astfel încât să ai o echipă implicată şi productivă, găseşti în cursul:

Motivarea angajaților în companiile românești

Curs motivarea angajatilor

Pentru mai multe detalii despre acest curs online – Click aici


 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Un raspuns

  1. Silvia spune:

    Excelent conținut, utile informații. Mulțumesc