Studiu de caz – Construcții: Capcana antreprenorului suprasolicitat

Studiu de caz – Construcții: Capcana antreprenorului suprasolicitat

În acest studiu de caz, vom discuta despre implementarea sistemului de leadership în cadrul companiei RADU CONSTRUCT SRL din Orăștie. Radu Pitea, proprietarul companiei, are peste 20 de ani de experiență în zona de construcții civile și industriale, dezvoltând în același timp și un business în imobiliare. În ultimii ani, compania sa a înregistrat evoluție […]

7 Strategii prin care să reduci fluctuația de personal

7 Strategii prin care să reduci fluctuația de personal

În ultima perioadă, probabil că ai auzit vorbindu-se tot mai des despre “Marea Demisie”, un fenomen apărut post-pandemie ca urmare a deciziilor luate în mod greșit de mulți antreprenori și manageri. Mai exact, în această perioadă, angajaţii au început să devină din ce în ce mai atenţi la: joburile lor; direcţia spre care se îndreaptă […]

Surse de recrutare prin care să atragi candidați buni la interviu

Surse de recrutare prin care să atragi candidați buni la interviu

Într-un context de business dinamic, în care schimbările economice și apariția competitorilor pot afecta semnificativ succesul unei companii, este esențial să știi ce surse de recrutare ai la dispoziție pentru a atrage angajați performanți cât mai rapid.   Ca surse de recrutare a personalului, ai două opțiuni: Surse de recrutare externă: identifici candidați din afara […]

Riscuri, oportunităţi și acțiuni pe timp de criză

Riscuri, oportunităţi și acțiuni pe timp de criză

Știai că la chinezi cuvântul „Criză”este compus din două caractere 危機? Primul caracter înseamnă ”pericol” iar al doilea caracter înseamnă „oportunitate”. Şi este foarte corectă această perspectivă, întrucât orice criză aduce atât „pericole cât şi oportunităţi”. Mai departe, ține de fiecare dintre noi din ce unghi vom alege să privim situaţia. Din interacţiunile pe care […]

Tipuri de angajaţi pe care să-i păstrezi în echipa ta

Tipuri de angajaţi pe care să-i păstrezi în echipa ta

Cei mai buni antreprenori și manageri știu că membrii echipei lor se împart în mai multe tipuri de angajați. Fiecare membru are o anumită influenţă în ceea ce priveşte succesul echipei sau dimpotrivă eşecul echipei. În timp ce unii ridică calitatea echipei, alţii o coboară. Şi nu vei reuşi să creşti semnificativ calitatea echipei, dacă […]

Multitasking: De ce şi cum să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

Multitasking: De ce şi cum să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

În lumea antreprenorială modernă, multitasking-ul a devenit o normalitate. Cu toate acestea, este important să ne întrebăm: Cât de eficient și benefic este să gestionăm simultan mai multe activități? Ei bine, studiile recente arată că multitasking-ul este de fapt un comportament contraproductiv și stresant. De exemplu, cei care practică des multitasking-ul se simt stresați, supraîncărcați, […]