19/09/2019   LASA UN COMENTARIU  
Multitasking: De ce şi cum să renunţi la a face mai multe sarcini simultan?

Ideea de multitasking a apărut în anii ’90 în companiile care susţineau că este absolut normal să putem face mai multe lucruri în acelaşi timp. Acum, în era tehnologiei, multitasking-ul a devenit ceva absolut obişnuit pentru cei mai mulţi dintre noi.

 

Cât de productiv şi de sănătos este să faci multitasking?

Studiile recente arată că multitasking-ul este un comportament contraproductiv şi stresant.

De exemplu: angajaţii care lucrează multitasking se simt stresaţi, supraîncărcaţi, obişnuiesc să mănânce mai mult, au o tensiune arterială crescută, sunt mai uşor de distras, relaţionează greu cu cei din jur, au afectată creativitatea şi sunt impulsivi. De asemenea, multitasking-ul obligă creierul să proceseze informaţia superficial.

În plus, studiile de psihologie cognitivă susţin faptul că atunci când încercam să facem două sarcini dificile în acelaşi timp, nu le vom putea face nici simultan şi nici bine, întrucât creierul va amâna o sarcină până o va rezolva pe cealaltă.

Când eviţi multitasking-ul de fapt devii mult mai focalizat pe ceea ce ai de făcut. Astfel, creşte calitatea muncii prestate şi scade timpul de execuţie. Sigur că nu vei putea evita multitasking-ul în 100% din cazuri, însă şi un procent de 70% înseamnă destul de mult.

Faptul că te ocupi de mai multe lucruri în acelaşi timp sau treci imediat de la unul la altul, nu te face mai eficient. Dimpotrivă, te defocalizează şi îţi limitează mult capacitatea de analiză. Aşadar, modul în care îţi organizezi timpul va avea un impact semnificativ asupra creierului şi productivităţii muncii tale.

 

Iată 5 metode eficiente prin care să eviţi multitasking-ul:

1. Minimizează distragerile exterioare.

Aici soluţia cea mai eficientă este să minimizezi interacţiunea cu factorii exteriori care te perturbă.

De exemplu: nu-ţi verifica e-mailul sau telefonul la fiecare 10 minute, nu te lăsa atras în discuţii inutile şi consumatoare de timp.

Şi încă ceva: închide paginile web de care nu ai nevoie atunci când lucrezi la calculator, întrucât acestea îţi vor distrage atenţia. Atunci când vrei să faci o pauză îţi recomand să ieşi în natură 10-15 minute sau la un ceai.

 

2. Lucrează după o listă a priorităţilor pentru a evita multitasking-ul.

Asta îţi va influenţa mult productivitatea şi te va menţine focalizat pe rezultate. Una este să lucrezi după o listă a priorităţilor şi cu totul alta este să lucrezi după o înşiruire de sarcini conform agendei. Nu lăsa ca sarcinile mici să le întrerupă pe cele mari. Prioritizarea influenţează creierul să acorde atenţie lucrurilor care îţi aduc cele mai mari rezultate şi să minimizeze factorii exteriori perturbatori.

 

3. Lucrează focalizat apoi fă pauze de relaxare.

Cu alte cuvinte, fii prezent în ceea ce faci. În 30 de minute de muncă focalizată, în general realizezi mai mult decât în 60 de minute de muncă obişnuită şi mai mult decât în 90 de minute de muncă defocalizată.

Focalizarea scurtează timpul de lucru, creşte calitatea muncii şi diminuează semnificativ factorii perturbatori. Este adevărat că îţi solicita mai mult creierul. Dar pentru aceasta îţi recomand să faci pauze de relaxare de câte 10-15 minute, la fiecare 2 ore. Dar să fie pauze de relaxare, în care te deconectezi cât mai mult de job.

 

4. Lucrează după intervale orare pentru a evita multitasking-ul.

Dacă ai stabilite priorităţile fixează-le în agendă pe intervale orare. Asta te va ţine conectat cu lucrurile cele mai importante la care trebuie să lucrezi.

 

5. Clarifică-ţi mintea înainte de a acţiona.

Una dintre cele mai mari capcane ale multitasking-ului, o reprezintă lipsa clarificării mentale. Când nu ştii clar ce trebuie să faci şi cum să faci, te vei lăsa foarte uşor distras de tot felul de factori perturbatori.

Acestea sunt cele 5 soluţii de eficientizare zilnică pe care ţi le recomand. Sunt soluţiile simple dar care aduc rezultate reale. Cu cât le vei folosi mai mult, cu atât eficienta ta va creşte iar rezultatele nu vor întârzia să apară.


Dacă îți dorești să ai acces la un pachet de tehnici și metode de eficientizare a timpului, prin care să diminuezi stresul zilnic și să obții rezultate extraordinare cu echipa ta, urmărește

Curs – Managementul Timpului

 

În videoul de mai jos ți-am prezentat succint principalele beneficii ale acesui curs.

 

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici

 


Câteva cuvinte despre Gabriel Radu

(autorul cursului)

Gabriel-Radu

Este antreprenor, executive coach, membru certificat JMT și autor al mai multor programe educaționale online;

Din anul 2009 și până în prezent a format – antreprenori, manageri și lideri din peste 25 de industrii;

A susținut peste 12.000 de ore de coaching;

Este colaborator în mai multe proiecte educaționale la nivel național.


✪ Îți reamintesc link-ul de unde poți obține acces la cursul – Managementul Timpului – Click aici

✪ Acum că ai ajuns la sfarsitul acestui articol, vreau să te felicit pentru intetresul acordat!

✪ Daca îți dorești să ne susții și să oferi valoare celor din jur dă un Share și lasă în secțiunea de Comentarii opinia ta cu privire la acest subiect!


Succesul tău este programabil!

Gabriel Radu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Un raspuns

  1. Silvia spune:

    Excelent conținut, utile informații. Mulțumesc