Multitasking: De ce si cum sa renunti la a face mai multe sarcini simultan?

Ideea de multitasking a aparut in anii 90 in companiile care sustineau ca este absolut normal sa putem face mai multe lucruri in acelasi timp.

Acum, in era tehnologiei, multitasking-ul a devenit ceva absolut obisnuit pentru cei mai multi dintre noi.

Insa, cat de productiv si de sanatos este sa faci multitasking?

Studiile recente arata ca multitasking-ul este un comportament contraproductiv si stresant.

De exemplu: angajatii care lucreaza multitasking se simt stresati, supraincarcati, obisnuiesc sa manance mai mult, au o tensiune arteriala crescuta, sunt mai usor de distras, relationeaza greu cu cei din jur, au afectata creativitatea si sunt impulsivi. De asemenea, multitasking-ul obliga creierul sa proceseze informatia superficial.

In plus, studiile de psihologie cognitiva sustin faptul ca atunci cand incercam sa facem doua sarcini dificile in acelasi timp, nu le vom putea face nici simultan si nici bine, intrucat creierul va amana o sarcina pana o va rezolva pe cealalta.

Cand eviti multitasking-ul de fapt devii mult mai focalizat pe ceea ce ai de facut.

Astfel, creste calitatea muncii prestate si scade timpul de executie.

Sigur ca nu vei putea evita multitasking-ul in 100% din cazuri, insa si un procent de 70% inseamna suficient de mult.

Faptul ca te ocupi de mai multe lucruri in acelasi timp sau treci imediat de la unul la altul, nu te face mai eficient.

Dimpotriva, te defocalizeaza si iti limiteaza mult capacitatea de analiza.

Asadar, modul in care iti organizezi timpul va avea un impact semnificativ asupra creierului si productivitatii muncii tale.

In concluzie, ideea ca multitaskingul ar fi productiv poate fi considerata un mit.


Descopera 5 solutii eficiente prin care sa eviti multitasking-ul:

1. Minimizeaza distragerile exterioare.

Aici solutia cea mai eficienta este sa minimizezi interactiunea cu factorii exteriori care te perturba.

De exemplu: nu-ti verifica e-mailul sau telefonul la fiecare 10 minute, nu te lasa atras in discutii inutile si consumatoare de timp.

Si inca ceva: inchide paginile web de care nu ai nevoie atunci cand lucrezi la calculator, intrucat acestea iti vor distrage atentia. Atunci cand vrei sa faci o pauza iti recomand sa iesi in natura 10-15 minute sau la un ceai.

2. Lucreaza dupa o lista a prioritatilor pentru a evita multitasking-ul.

Asta iti va influenta mult productivitatea si te va mentine focalizat pe rezultate. Una este sa lucrezi dupa o lista a prioritatilor si cu totul alta este sa lucrezi dupa o insiruire de sarcini conform agendei.

Nu lasa ca sarcinile mici sa le intrerupa pe cele mari.

Prioritizarea influenteaza creierul sa acorde atentie lucrurilor care iti aduc cele mai mari rezultate, si sa minimizeze factorii exteriori perturbatori.

3. Lucreaza focalizat apoi fa pauze de relaxare.

Cu alte cuvinte, fii prezent in ceea ce faci. In 30 de minute de munca focalizata, in general realizezi mai mult decat in 60 de minute de munca obisnuita, si mai mult decat in 90 de minute de munca defocalizata.

Focalizarea scurteaza timpul de lucru, creste calitatea muncii si diminueaza semnificativ factorii perturbatori. Este adevarat ca iti solicita mai mult creierul. Dar pentru aceasta iti recomand sa faci pauze de relaxare de cate 10-15 minute, la fiecare 2 ore. Dar sa fie pauze de relaxare, in care te deconectezi cat mai mult de job.

4. Lucreaza dupa intervale orare pentru a evita multitasking-ul.

Daca ai stabilite prioritatile fixeaza-le in agenda pe intervale orare. Asta te va tine conectat cu lucrurile cele mai importante la care trebuie sa lucrezi.

5. Clarifica-ti mintea inainte de a actiona.

Una dintre cele mai mari capcane ale multitasking-ului, o reprezinta lipsa clarificarii mentale. Cand nu stii clar ce trebuie sa faci si cum sa faci, te vei lasa foarte usor distras de tot felul de factori perturbatori.

Acestea sunt cele 5 solutii de eficientizare zilnica pe care ti le recomand. Sunt solutiile care am constatat ca aduc rezultate considerabile. Cu cat le vei folosi mai mult, cu atat eficienta ta ca lider va creste si cu atat rezultatele tale nu vor intarzia sa apara.


Acum ca ai ajuns la sfarsitul acestui articol, vreau sa te felicit pentru interesul acordat!

✪ Daca iti doresti sa ne sustii si sa oferi valoare celor din jur, da un Share, acorda o nota articolului – (click pe Rating) si lasa in sectiunea de Comentarii, opinia ta cu privire la acest subiect!


Succesul tau este programabil!

Gabriel Radu


Alti vizitatori au citit si:

Productivitatea muncii: Cum sa fii productiv la locul de munca?

Delegarea sarcinilor in 7 pasi – Afla cum sa delegi in mod corect!

Managementul timpului – Top metode de eficientizare, explicate pas cu pas!

Rating
Multitasking: De ce si cum sa renunti la a face mai multe sarcini simultan? Overall rating: 5 out of 5 based on 1 reviews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *