Cum să construiești o propunere de valoare irezistibilă
(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet )
Cum construiești o Propunere de Valoare Irezistibilă?
Ți s-a întâmplat să discuți cu un potențial client, iar acesta să te întrebe imediat de preț?
Acest lucru se întâmplă deseori, întrucât multe produse și servicii sunt evaluate doar în funcție de preț.
Însă, dacă poziționezi afacerea ta în acest fel, vei fi mereu în competiție cu alte afaceri care oferă același produs sau serviciu, dar la un preț mai mic.
Ce îți recomand în acest caz este să te diferențiezi.
Cum faci asta?
Construiști și promovezi o propunere de valoare irezistibilă.
În cea mai simplă variantă acoperă următoarele puncte:
Cum te diferențiezi când vinzi produse similare cu ale concurenței?
Ideal ar fi ca acest diferențiator să fie unic și greu de replicat de către competitorii tăi. Acum, eu știu că în realitate foarte puține produse sunt unice. Dacă este cazul și afacerii tale, avantajul competitiv poate rezulta din modul în care oferi experiența clienților tăi, adică: cum îți personalizezi serviciile de prezentare, vânzare, ambalare și livrare sau cum facilitezi procesul de cumpărare.
Gândește-te! Poți comercializa o simplă cafea sau poți oferi o experiență personalizată, așa cum fac cei de la Starbucks. Pentru a crea o propunere de valoare care să funcționeze pentru afacerea ta, este important să depui eforturi pentru a înțelege nevoile publicului țintă și pentru a identifica cu ce te poți diferenția de concurență.
Cum am construit propunerea de valoare într-o afacere care vinde tractoare și accesorii?
Când agentul de vânzări interacționează cu potențialul client, nu încearcă să-i vândă tractoare, ci îi prezintă propunerea de valoare.
Iată cum sună propunerea de valoare: Dacă ai peste 350 de hectare teren agricol, te pot ajuta să scazi la jumătate cheltuielile tehnice aplicate culturilor agricole, astfel încât să obții o dublare a profitului.
Iar pentru cei care sunt sceptici, am construit și o garanție: Dacă nu se întâmplă asta, suportăm noi costurile de mentenanță pentru utilajul respectiv pe durata întregului sezon.
Practic, nu îi vând produsul, ci vin cu o soluție prin care el ca antreprenor să obțină o dublare a profitului.
În concluzie, la o astfel de propunere de valoare mă refer, prin care clientul să nu te poată compara cu alții din piață. În caz contrar, vei fi constrâns să vinzi prin cel mai mic preț. Nu spun că este simplu de construit un diferențiator, însă îți va oferi un avantaj competitiv în piață prin care să vinzi mai ușor, mai mult și mai scump.
Iată de spune Mihai Bulintiș – Director General la EuroMKB Automotive, despre Propunerea de valoare.
În continuare, poți urmări studiul de caz cu Mihai Bulintiș, Director General la EuroMKB Automotive, în care am discutat despre provocările pe care le-a întâmpinat în dezvoltarea afacerii și soluțiile pe care le-am implementat 👉️ Click aici.
Despre autor:
Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.
Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?
Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.