15/07/2022   LASA UN COMENTARIU  
Riscuri, oportunităţi și acțiuni pe timp de criză

Știai că la chinezi cuvântul „Criză”este compus din două caractere 危機?

Primul caracter înseamnă ”pericol” iar al doilea caracter înseamnă „oportunitate”.

Şi este foarte corectă această perspectivă, întrucât orice criză aduce atât „pericole cât şi oportunităţi”.

Mai departe, ține de fiecare dintre noi din ce unghi vom alege să privim situaţia.

Din interacţiunile pe care le-am avut în ultima perioadă cu antreprenori din diferite industrii, majoritatea considerau contextul actual ca fiind unul dificil.

Toţi vorbeau despre: lipsa de lichidităţi, neîncasarea facturilor scadente, lipsa clienţilor şi exemplele pot continua. Şi într-adevăr, asta-i realitatea!

Însă, greşeala acestora era că se axau prea mult pe prima parte, adică „pericolul” şi prea puţin pe a doua parte, adică „oportunitatea”.

Dacă rămâi blocat în faza de „sunt în pericol şi nimic nu merge” nu vei putea să identifici oportunităţile pe care ţi le aduce criza. Însă, o analiză la rece te-ar putea ajuta să transformi criza într-o oportunitate.

Iar când spun „criză”, mă refer de fapt la crize de orice natură.

De exemplu: bine cunoscutele crize economice care au o anumită ciclicitate, crize sanitare sau crize prin care treci cu firma ta la un moment dat şi nu mai ştii ce să faci pentru a-ţi redresa afacerea.

 

Iată care sunt primele acțiuni pe care ar fi bine să le faci într-o situație de criză:

  • Analizează care este nivelul cererii şi a ofertei în piaţă;
  • Analizează contextul în care te afli cu afacerea şi identifică oportunităţile şi tendinţele din piaţă;
  • Stabileşte cu echipa de management cum poţi cuceri publicul ţintă şi cum te poţi impune în piaţă;
  • Adapteză-ţi foarte bine serviciile şi produsele la nevoile reale din piaţă;
  • Ţine cont de feedbackul primit de la clienţi, află chiar de la ei ce își doresc şi îmbunătăţeşte relaţia cu aceştia;
  • Stabileşte ce produse sau servicii din portofoliul firmei tale au cele mai mari şanse de a fi vândute în această perioadă;
  • Stabileşte cu cine poţi colabora pentru vinde mai mult;
  • Consolidează relaţiile cu furnizorii, partenerii şi clienţii firmei și identifică noi colaboratori pentru creșterea vânzărilor;
  • Identifică și contactează potențiali parteneri pentru colaborări de tip barter, reciproc avantajoase;
  • Stabileşte o strategie de creştere a vizibilităţii brandului atât în offline cât şi în online;
  • Alege cele mai eficiente canale de promovare şi vânzare a produselor şi serviciilor;
  • Diferenţiază-te de competiţie şi promovează-ţi garanţiile;
  • Identifică noi pieţe pe care te poţi extinde dar ai grijă la barierele care îţi pot afecta intrarea pe o astfel de piaţă;
  • Încearcă să te repoziționezi în piaţă;
  • Monitorizează în permanenţă situaţia lichidităţilor şi acordă atenţie deosebită cheltuielilor pe care le faci;
  •  I-a în calcul să apelezi la diferite surse de finanțare pentru consolidarea și dezvoltarea afacerii.

 

Așadar, crize au mai fost si vor mai fi! Însă, cum te vor prinde aceste crize cu afacerea atunci când vor veni?

  • Vei avea mindset-ul potrivit care să te diferenţieze de majoritatea competitorilor tăi?
  • Vei avea o strategie clară de ieșire din criză și lichidități suficiente?
  • Vei avea lideri cu influenţă şi o echipă performantă alături de care să poţi trece cu business-ul prin criză?

 

Reține că, oportunitățile în timpul crizelor sunt de partea celor care aleg să gândească și să acționeze în afara tiparelor obișnuite.

Iată câteva exemple relevante:

  • În timpul Crizei Economice din 2008, mulți antreprenori și investitori au profitat de scăderea prețurilor imobiliare pentru a cumpăra proprietăți la prețuri mai scăzute, doar pentru a le vinde ulterior la valori mai mari, odată ce piața s-a redresat;
  • În timpul crizei COVID-19, companiile de tehnologie care au dezvoltat platforme pentru conferințe video și servicii de livrare la domiciliu au înregistrat o creștere semnificativă datorită nevoilor create de pandemie.

Prin urmare, ca antreprenor este esențial să fii deschis inovației și să te adaptezi rapid la schimbările din piață, pentru a identifica noi direcții de dezvoltare! Cercetarea de piață și feedback-ul clienților pot reprezenta instrumente valoroase pentru identificarea acestor oportunități într-un mod cât mai specific.


Dacă vrei să afli cum să depăşeşti în mod strategic provocările din business și să deții controlul asupra direcției în care se îndreaptă afacerea ta, indiferent de schimbările ce intervin în piață, urmărește cursul 👉️ Business Revolution.

 

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune