18/07/2022  

În ultima perioadă, probabil că ai auzit vorbindu-se tot mai des despre “Marea Demisie”, un fenomen apărut post-pandemie ca urmare a deciziilor luate în mod greșit de mulți antreprenori și manageri.

Mai exact, în această perioadă, angajaţii au început să devină din ce în ce mai atenţi la:

  • joburile lor;
  • direcţia spre care se îndreaptă în următorii ani;
  • calitatea liderilor;
  • evoluţia lor profesională şi financiară.

Iar cei nemulțumiți s-au arătat dornici de schimbare, majoritatea dintre aceștia fiind angajați buni și foarte buni.

De ce tocmai această categorie de angajați?

Întrucât își înțeleg bine valoarea pe piața muncii și pot atrage relativ ușor oferte atractive de angajare din partea firmelor concurente.

Dar ce se întâmpla atunci când angajații buni părăsesc firma?

În majoritatea cazurilor, plecarea angajaților buni atrage după sine demisii în lanț.

Iar pe măsură ce angajații rămași preiau responsabilitățile celor plecați, apare dezordinea și epuizarea rapidă.

Acum, cât de puternic vor fi afectate firmele de acest fenomen al marilor demisii?

Asta depinde de cât de bine funcţionează firma, cât de buni sunt liderii în conducerea echipei, care este nivelul real de motivare al angajaţilor.

Care sunt cele 7  strategii pe care le poți implementa pentru a reduce fluctuația de personal?

Pentru a afla răspunsul poți urma oricare dintre cele două variante:

  • Urmărește ghidul video integral (dacă folosești un telefon, îți recomand modul – ecran complet);
  • Citește rezumatul plasat sub video.

 

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


1. Dacă eşti antreprenor investeşte în Employer Branding:

În principal, brandul de angajator se referă la percepţia și poziţionarea în piaţă a brandului tău.Dacă vei crea un mediu de lucru plăcut și o colaborare bună între membrii echipei, vei oferi posibilități de promovare, vei oferi salarii și beneficii extra-salariale motivante raportate la rezultatele obținute, toate acestea te vor ajuta să-ți construiești o reputație pozitivă în piață ca angajator.

 

2. Oferă-le candidaţilor o perspectivă realistă asupra firmei şi asupra jobului disponibil:

Dacă vei crea aşteptări false încă din faza de angajare, este destul de predictibil că vei pierde interesul oamenilor şi în scurt timp, aceștia se vor orienta către firmele concurente.

 

3. Asigură-te că liderii au un nivel ridicat de leadership:

Adevărul este că nimic nu devine mai frustrant la un job decât să urmezi un şef care deţine competențe slabe în conducerea unei echipe. Aceasta este una dintre principalele cauze ce determină fluctuația de personal.

 

4. Dezvoltă un program de inducție a angajaţilor:

Noii angajaţi au nevoie de o instruire adecvată, astfel încât să poată fi integraţi cât mai rapid şi cât mai eficient în echipă.

 

5. Implementează în firmă o politică de retenţie:

Politica de retenţie începe cu un interviu de retenţie şi continuă cu implementarea celor mai eficiente soluţii prin care să poţi reduce fluctuația de personal.

Interviul de retenţie este o metodă foarte eficientă de prevenire a plecării angajaţilor din firmă.

Remarcă importantă: interviul de retenţie trebuie să fie unul deschis şi onest, să fie o discuţie liberă.

 

Mai departe, ce ai putea să urmăreşti în timpul interviului de retenţie:

  • motivaţia financiară şi non-financiară a angajatului;
  • satisfacţia la locul de muncă;
  • condiţiile de muncă;
  • relaţia cu şeful dar şi cu ceilalţi colegi;
  • care sunt nemulţumirile pe care le are angajatul;
  • ce îmbunătăţiri consideră el că ar trebui făcute, astfel încât echipa să funcţioneze mai bine.

 

Acestea reprezintă principalele direcţii ale unui interviu de retenţie.

Însă, tu le poţi adapta situaţiei în care te afli cu echipa sau afacerea ta.

 

În continuare, am să punctez pe scurt principalele beneficii ale unui interviu de retenţie:

  • obţii feedback important cu privire la ce merge bine, ce ar trebui să îmbunătăţeşti urgent şi ce ar trebui să îmbunătăţeşti pe viitor (termen mediu şi lung);
  • identifici o parte dintre angajaţii care intenţionează să părăsească firmă (asta te va ajuta să poţi lua măsuri din timp);
  • reduci fluctuaţia de personal;

 

6. Oferă-le pachete salariale în funcţie de performanțe:

Dacă vei crea un raport disproporţionat între performanţele angajatului şi nivelul recompenselor, în timp, vei rămâne cu oamenii care muncesc exact cât îi plăteşti.

 

7. Motivează-ţi echipa:

Nu cred că vei întâlni vreodată o echipă demotivată dar care să fie performantă.

Dacă vrei să păstrezi oamenii în echipa ta pe termen mediu şi lung, va trebui:

  • pe de o parte, să-i motivezi financiar cel puţin la nivelul concurenţei;
  • pe de altă parte, să-i motivezi non-financiar, iar motivaţia non-financiară trebuie să fie continuă.

Dacă îți dorești să afli – Cum să construiești un Plan de motivare a angajaților pe 5 direcții – Click aici.

 

În concluzie, fluctuaţia de personal în majoritatea situaţiilor este un fenomen care atrage mai multe prejudicii:

  • costuri finaniciare de recrutare şi inducție a noului angajat;
  • costuri de pregătire personală şi profesională a angajatului;
  • scăderea performanţei echipei;
  • influența negativă asupra imaginii de brand.

După cum ai remarcat, costurile nu pot fi neglijate şi de aceea fluctuaţia de personal este un fenomen care trebuie monitorizat frecvent într-o firmă.

În majoritatea situaţiilor, este mult mai avantajos să implementezi un program de motivare și dezvoltare a angajaţilor, decât să faci recrutări periodice în încercarea de a găsi angajaţi mai performanţi.

 

Acum, dacă îți dorești să afli pas cu pas cum să motivezi oamenii pe care îi conduci, după o strategie clară, astfel încât să ai o echipă implicată şi productivă, urmărește cursul online – Motivarea angajaților în companiile românești.

 


Te-ai întrebat vreodată care este nivelul de motivație al angajaților tăi?

Întrucât nivelul de motivaţie al angajaţilor ar trebui să fie un indicator de performanţă în companie și nu doar o evaluare opţională este important să găseşti modalităţi de a-l măsura şi îmbunătăţi.

Dacă ești Antreprenor sau Top Manager și nu ai un răspuns clar cu privire la nivelul de motivație și implicare al angajaților din propria firmă, îți ofer acces gratuit la Instrumentul de Evaluare a Motivației Angajaților care te va ajuta să identifici componentele cheie ce afectează nivelul de implicare și productivitate al angajaților.

👉️ Click aici și obține acces gratuit la instrument

 

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune