14/09/2019  

Pentru ca o organizație să funcționeze eficient este esențial să aibă atât manageri cât și lideri. Cele două roluri sunt complementare și contribuie semnificativ la succesul companiei însă, folosesc abordări diferite.

 

Iată principalele diferențe dintre lideri și manageri:

 

Managerii:

  • Se concentrează pe „cum” se fac lucrurile în companie, adică pe procesele și procedurile operaționale.
  • Au responsabilitatea de a planifica, organiza, coordona și controla activitățile unei echipe sau a unui departament pentru a atinge obiectivele stabilite.
  • Sunt responsabili pentru eficiență, ceea ce înseamnă că se asigură că procesele și procedurile sunt eficiente.
  • Au subordonați care sunt responsabili pentru îndeplinirea sarcinilor și raportarea rezultatelor.
  • Conduc mai mult prin poziție, transmit autoritate, iar dacă este cazul, folosesc mecanisme de constrângere.

 

Liderii:

  • Se concentrează pe „cine” sunt cei mai potriviți oamenii din echipă pentru proiect.
  • Au responsabilitatea de a crea o viziune și o strategie care să inspire oamenii să lucreze împreună pentru a obține rezultate.
  • Sunt responsabili pentru performanță și își asumă succesul sau eșecul echipei.
  • Au adepți și se raportează la ei ca de la om la om, bazându-se pe puterea de influență și carisma personală.
  • Conduc mai mult prin puterea de influență pe care o au asupra echipei, motivând și inspirând membrii acesteia să-și atingă potențialul maxim.

 

În concluzie, este important ca organizațiile să recunoască importanța ambelor roluri și să ofere sprijinul necesar atât pentru dezvoltarea competențelor manageriale, cât și a celor de leadership.

Pe de-o parte, managerii aduc ordine, eficiență și control asupra proceselor operaționale, asigurându-se că sarcinile sunt îndeplinite conform standardelor stabilite.

Pe de altă parte, liderii aduc direcție și inspirație, creând o viziune comună și motivând echipa să atingă obiective ambițioase.

În multe cazuri, în firmele mici, aceste două roluri pot fi îndeplinite de aceeași persoană, ceea ce poate fi o provocare, dar și o oportunitate de dezvoltare a abilităților.

Dacă ești antreprenor sau top manager și vrei să evaluezi nivelul de leadership al liderilor din firma ta, pentru a identifica ce fac bine în conducerea echipei și ce pot îmbunătăți, astfel încât să contribuie la creșterea performanței din companie, îți ofer acces gratuit la Instrumentul de Evaluare a Nivelului de Leadership 👉️ Click aici.

 

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune