27/08/2019   LASA UN COMENTARIU  
Cultura organizaţională: De ce este importantă şi cum să o dezvolţi

Dacă eşti liderul unei echipe, faci parte din Departamentul HR sau eşti chiar proprietarul firmei, probabil că te-ai întrebat:

De ce unele firme atrag angajaţi mediocri, în timp ce altele atrag angajaţi buni?

Ce anume îi determină pe candidaţi să aleagă anumite firme în detrimentul altora?

Să fie oare: calitatea liderilor, calitatea echipei, mediul de dezvoltare, brandul?  Sau poate toate la un loc?

Ei bine, alegerea acestora este determinată exact de acele componente care împreună formează cultura organizaţională a unei companii.


În continuare, am să-ţi fac cunoscute principalele 6 motive pentru care cultura organizaţională este importantă. Le poți urmări în format text sau video.

6 motive pentru care cultura organizaţională este importantă:

 

1. Cultura organizaţională determină calitatea angajaţilor pe care îi atragi şi îi menţii în firma ta.

Firmele slabe întotdeauna vor atrage şi vor menţine angajaţi de calitate slabă, cel mult de calitate medie! De ce? Pentru că angajaţii buni, deja lucrează în firme cu un leadership de calitate şi o cultură organizaţională bună.

Conform unui sondaj realizat de eJobs, 64% dintre participanţi, au declarat că reputaţia unei companii este unul dintre cei mai importanţi factori care îi determină să aplice pentru un job.

De ce crezi că firme precum Zappos, Amazon, Google, Facebook, Apple, McDonald’s, Coca Cola atrag şi menţin angajaţi de cea mai bună calitate? Tocmai datorită a ceea ce ştiu oamenii despre aceste companii. Sunt companii cu o cultură organizaţională foarte bună, cu lideri care au viziune pe termen lung, cu programe puternice de dezvoltare personală şi profesională a angajaţilor şi desigur remuneraţie pe măsură.

Probabil că firma ta nu este la nivelul celor menţionate anterior, însă important este să înţelegi ce ar trebui să faci pentru a atrage şi menţine angajaţi cât mai buni.

 

2. Cultura organizaţională menţine activă motivarea non-financiară a angajaţilor.

Dacă tu ca lider ignori motivarea non-financiara a angajaţilor, atunci implicarea lor va fi la nivel scăzut sau şi mai rău va fi la nivel de indiferenţă.

 

3. Cultura organizaţională menţine relaţii bune între membrii echipei.

Cu cât cultura organizaţională a firmei este mai bună, cu atât calitatea relaţiilor dintre angajaţi va fi mai bună. Practic, conflictele şi individualităţile vor fi diminuate. Apoi, oamenii vor simţi că au un scop comun care îi uneşte ca echipă.

 

4. Cultura organizaţională menţine angajaţii focalizaţi pe evoluţie continuă.

Angajaţii îşi doresc să evolueze, să facă carieră în firme despre care se vorbeşte de bine, în firme care au o cultură organizaţională bună şi un leadership de calitate. Prin urmare, dacă îţi doreşti creşterea productivităţii ţine cont de evoluţia angajaţilor.

 

5. Cultura organizaţională asigură o bună retenţie de personal.

În majoritatea situaţiilor, angajaţii sunt interesaţi să rămână în firme unde cultura organizaţională este de calitate, liderii sunt de calitate, există spaţiu de evoluţie personală şi profesională. În caz contrar, la prima ofertă mai avantajoasă mulţi dintre angajaţii firmei vor pleca către firmele concurente, iar primii care vor face asta vor fi cei mai buni angajaţi.

 

6. Cultura organizaţională asigură o inserţie eficientă a noilor angajaţi.

Noii angajaţi au nevoie de o instruire adecvată, astfel încât să poată fi integraţi cât mai rapid şi cât mai eficient în echipă.

Firmele cu o cultură organizaţională slabă, nu au dezvoltată o strategie performantă de inserţie a noilor angajaţi.

Ce repercursiuni are asta pentru noul angajat şi pentru firmă:

  • evoluţie încetinită;
  • motivaţie scăzută;
  • performanță slabă. 

Acestea ar fi din perspectiva mea cele mai importante 6 motive pentru care cultura organizaţională este importantă.

Practic, cultura organizaţională se referă la o serie de acorduri acceptate de către membrii echipei şi apoi aplicate în activitatea de zi cu zi.

Aceste acorduri determină:

  • modul în care firma îşi tratează angajaţii, clienţii, furnizorii, partenerii, etc;
  • modul în care angajaţii interacţionează între ei;
  • modul în care se desfăşoară activitatea în interiorul firmei.

Practic prin aceste acorduri se urmăreşte ca:

  • munca să fie mai plăcută pentru toată lumea;
  • angajaţii să fie cât mai motivaţi;
  • rezultatele să fie cât mai mari;
  • firma să înregistreze creştere continuă, etc.

Iar în încheiere reține: cultura organizaţională a unei firme:

  • ori este susţinută şi dezvoltată în mod intenţionat de către lideri, caz în care echipa se dezvoltă armonios şi firma înregistrează creştere continuă;
  • ori se dezvoltă la întâmplare, caz în care apar multe conflicte iar calitatea echipei este scăzută.

Acum, dacă îți dorești să afli cum să preiei controlul afacerii tale pentru a ieşi cât mai rapid din criză şi a obţine avantaje competitive în piaţă, te încurajez să urmărești cursul online – Business Revolution, creat de Gabriel Radu (Life & Executive Coach).


Curs Business Revolution

În videoul de mai jos ți-am prezentat succint modul în care acest curs poate să răspundă provocărilor tale profesionale!

 

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici

 

Urmăreşte cursul Business Revolution dacă îţi doreşti să afli:

  • Cum să începi o afacere în mod corect;
  • Cum să-ţi adaptezi şi stabilizezi afacerea în perioade dificile;
  • Cum să-ţi reconstruieşti afacerea după o perioadă dificilă;
  • Cum să obţii claritate în afacere şi cum să iei decizii corecte;
  • Cum să conduci pentru a avea o echipă motivată şi performantă;
  • Cum să-ţi adaptezi strategia de marketing pentru a-ţi creşte vânzările.

Aşadar, Business Revolution este util atât antreprenorilor aflaţi la început de drum cât şi celor care doresc să-şi ducă afacerea la următorul nivel. Conţinutul este structurat şi uşor de parcurs. Sunt prezentate instrumente, metode și exemple la care am ajuns interacționând cu antreprenori și manageri din peste 25 de industrii în ultimii 13 ani.

 

Cursul conţine:

  • 53 de module video împărţite în 3 secţiuni (Antreprenoriat | Leadership | Marketing);
  • Durată totală: 5 ore 30 min;
  • Acces: pe viaţă;
  • Logare: cu user şi parolă în platformă;
  • Disponibil: de pe orice dispozitiv conectat la internet (telefon, tableta, PC);
  • Garanție Money Back 30 de zile;
  • Autor curs: Gabriel Radu (Life & Executive Coach).

 

Din acest curs vei afla:

  • Cum să îţi adaptezi şi să îţi stabilizezi afacerea în situaţii dificile;
  • Cum să scazi cheltuielile în firmă;
  • Cum să creşti vânzările indiferent de tipul afacerii (Conţine şi PDF cu 130 de metode);
  • Cum să reduci fluctuaţia de personal;
  • Cum să te eliberezi de muntele de sarcini zilnice;
  • Cum să ai o echipă motivată şi productivă;
  • Cum să comunici mai eficient cu membrii echipei;
  • Cum să identifici ce greşeli faci în marketingul afacerii tale;
  • Cum să îţi adaptezi strategia de marketing la contextul actual;
  • Cum să creezi mesaje de marketing persuasive;
  • Cum să îţi extinzi vânzările către sectorul (B2G – instituţii publice);
  • Cum să construieşti oferte şi garanţii unice pentru a te diferenţia de concurenţii tăi.

 

În concluzie, dacă îți dorești să afli cum să preiei controlul afacerii tale pentru a ieşi cât mai rapid din criză şi a obţine avantaje competitive în piaţă, te încurajez să urmărești acest curs.

👉️Pentru a obține acces la curs – Click aici


Câteva cuvinte despre autor:

 

Gabriel-Radu

Gabriel Radu este Life & Executive Coach, Fondator la Programarea Succesului, Membru certificat JMT și îi face plăcere să te susțină în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei și creșterea afacerii.

Programează o discuție

Are peste 12.000 de ore de practică în ultimii 13 ani, timp în care a format antreprenori, manageri și lideri din peste 25 de industrii.

Vezi ce spun clienții

 

Cauţi soluţii practice la provocările pe care le întâmpini în dezvoltarea ta personală sau în conducerea echipei şi creşterea afacerii?

Înscrie-te în comunitate!


După înscriere primeşti pe e-mail linkul de acces la biblioteca noastră de cursuri online

Alte articole recomandate:

Ce oameni să păstrezi în echipa ta

Cum și de ce să renunţi la a face mai multe sarcini simultan

Cum să delegi în mod corect

Cum identifici liderii toxici

Diferenţa dintre lideri şi manageri

Cum să câștigi mai mult timp

Cum să ai o echipă motivată și implicată

Business coaching pentru performanţă în afaceri

Plan de afaceri: model gata facut

Află dacă echipa te urmează ca lider sau ca şef

Tehnici de citire rapidă a limbajului nonverbal

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *