25/06/2024  

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


Principalele responsabilități cheie ale unui CEO:

Funcția de CEO (Chief Executive Officer) este fără îndoială, una dintre cele mai complexe și solicitante poziții din cadrul unei companii. Principalele responsabilități ale unui CEO (Chief Executive Officer) pot varia în funcție de industria în care activează și de dimensiunea companiei, însă, există anumite responsabilități cheie care rămân constante.

 

1. Optimizează anual modelul de afaceri al companiei.

Asta presupune clarificarea următoarelor 9 elemente:

  • parteneri cheie;
  • activități cheie;
  • resurse cheie;
  • propunere de valoare;
  • relațiile cu clienții;
  • segmentele de clienți;
  • canalele de promovare;
  • structura de costuri;
  • fluxurile de venit.

 

2. Crește cifra de afaceri, profitul și cota de piață conform obiectivelor stabilite în ședințele de planificare strategică organizate semestrial sau anual.

 

3. Prezintă semestrial analiza de piață către Top Management.

 

4. Gestionează întâlnirile trimestriale în care se analizează rezultatele trimestrului anterior și se stabilesc obiectivele de creștere pentru trimestrul următor.

 

5. Evaluează lunar principalii indicatori de performanță și ia decizii de optimizare.

KPI-urile vizează 3 direcții importante:

  • KPI-urile afacerii;
  • KPI-urile managerilor;
  • KPI-urile la nivelul fiecărui departament.

 

6. Lucrează îndeaproape cu echipa de top management pentru a se asigura că departamentele își îndeplinesc obiectivele stabilite, aliniate cu strategia generală.

 

7. Gestionează eficient resursele financiare ale companiei, conform bugetului de venituri și cheltuieli.

 

8. Dezvoltă și implementează o strategie eficientă de management al riscurilor interne și externe.

 

9. Reprezintă compania în fața investitorilor, partenerilor de afaceri, mass-media și a publicului larg.

 

10. Revizuiește anual, împreună cu fiecare manager de departament, relevanța KPI-urilor pentru a se asigura că acestea rămân aliniate cu obiectivele strategice ale companiei.

 

În concluzie, acestea sunt principalele responsabilități ale unui CEO. Este esențial să recunoaștem că un CEO trebuie să fie vizionar, capabil să anticipeze tendințele pieței și să adapteze strategia companiei, astfel încât, să se alinieze cu noile oportunități și provocări din piață.

Un CEO eficient nu gestionează doar operațiunile zilnice ci conturează și direcția strategică a companiei, asigurându-se că aceasta rămâne competitivă și inovatoare în fața schimbărilor din piață. CEO-ul trebuie să promoveze o cultură organizațională sănătoasă, să susțină inovația și să încurajeze dezvoltarea angajaților.

Într-un mediu de afaceri dinamic, este esențial ca CEO-ul să ia decizii corecte pentru a asigura creșterea sustenabilă a companiei pe termen mediu și lung.

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune