20/08/2019  

Am întâlnit adesea manageri şi antreprenori care se întrebau dacă business coaching-ul chiar reprezintă soluţia de ieşire din colaps a unei companii. Aşa că, am decis să scriu acest articol.

Dacă ai încercat până acum tot felul de metode dar nu ai reuşit să scapi de problemele pe care le întâmpini în conducerea echipei sau creşterea afacerii, îţi recomand să citeşti până la final.

Din acest articol vei afla, cum te poate ajuta business coaching-ul să produci schimbarea pe care ţi-o doreşti în cel mai scurt timp posibil.


Iată principalele puncte la care am răspuns în cadrul acestui articol:

1. Ce este business coaching-ul?
2. Cui i se adresează business coaching-ul?
3. Când îți recomand să apelezi la business coaching / coaching în organizaţii?
4. Ce face concret un business coach?


Pentru a afla răspunsul la cele 4 întrebări poți urma oricare dintre cele două variante:

  • Urmărește ghidul video integral (dacă folosești un telefon, îți recomand modul – ecran complet);
  • Citește rezumatul plasat sub video.

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


1. Ce este business coaching-ul?

Business coaching-ul este o metodă avansată de dezvoltare, prin care un business coach pune la dispoziţia clientului cele mai eficiente instrumentele ce îi permit acestuia o evoluţie rapidă de la starea prezentă la starea dorită.

În Bestsellerul “Coaching cu NLP”, autorul Joseph O’Connor, unul dintre cei mai cunoscuţi furnizori de training şi coaching din lume, susţine că business coaching-ul este una dintre cele mai eficiente tehnici de optimizare a afacerilor, mai ales din perspectiva raportului Costuri – Rezultate.

 

În continuare, ți-am prezentat care sunt principalele elementele într-un proces de coaching:

  • Evaluarea situaţiei prezente (aici trebuie să evaluezi starea prezentă, adică situaţia în care te afli cu problema / cu afacerea);
  • Clarificarea mentală (aici trebuie să stabileşti ce vrei cu adevărat, care este obiectivul pentru care apelezi la coaching);
  • Motivaţia (aici trebuie să stabileşti care sunt motivele pentru care te vei implica în realizarea obiectivului);
  • Identificarea principalelor obstacole (adică ce anume te blochează sau te încetineşte în realizarea obiectivului propus);
  • Identificarea opţiunilor posibile şi analizarea fiecărei opţiuni;
  • Alegerea celei mai eficiente opţiuni prin care să-ţi realizezi obiectivul propus;
  • Ecologie (aici trebuie să analizezi dacă soluţia pe care o alegi nu produce și efecte secundare care te afectează fie pe tine, fie pe alții);
  • Stabilirea resurselor necesare realizării obiectivului (aici trebuie identificate atât resursele pe care le ai, cât şi cele de care ai nevoie. Cele mai importante resurse în business-coaching sunt: timpul, banii, oamenii şi abilităţile);
  • Stabilirea strategiei şi a planului de acţiune.

 

2. Cui i se adresează business coaching-ul?

Business coachingul se adresează în principal:

  • Antreprenorilor;
  • Managerilor;
  • Liderilor care conduc echipe.

Sigur că, poate fi aplicat cu rezultate excepţionale şi în cazul şefilor de echipă sau în cazul angajaţilor performanţi, care urmează să fie promovaţi pe o poziţie de conducere şi chiar în cazul membrilor de echipă.

Pentru aceştia, stabilirea unui plan de carieră şi creşterea nivelului de motivare ar contribui la îmbunătăţirea retenţiei.

 

3. Când îți recomand să apelezi la business coaching / coaching în organizații?

Business coaching-ul este o soluție eficientă pentru antreprenorii și top managerii care se confruntă cu următoarele provocări:

  • Dezvoltarea unui plan de afaceri corect, ancorat în realitate: coaching-ul poate ajuta antreprenorii să-și definească clar obiectivele de afaceri, să identifice piețele țintă și să elaboreze un plan de acțiune realist.
  • Depășirea blocajelor în dezvoltarea afacerii: coaching-ul poate ajuta antreprenorii să identifice cauzele blocajelor și să dezvolte strategii pentru a le depăși.
  • Identificarea și corectarea greșelilor în afaceri: coaching-ul poate ajuta antreprenorii să-și evalueze afacerea din punct de vedere obiectiv și să identifice greșelile care pot fi corectate.
  • Eliberarea de operațional și concentrarea pe dezvoltarea afacerii: coaching-ul poate ajuta antreprenorii să-și sistematizese activitățile operaționale și să delege sarcini pentru a se concentra pe dezvoltarea afacerii.
  • Evitarea riscurilor majore în afaceri: coaching-ul poate ajuta antreprenorii să identifice și să evalueze riscurile potențiale pentru afacerea lor.
  • Crearea și rafinarea viziunii asupra afacerii: coaching-ul poate ajuta antreprenorii să-și clarifice viziunea pentru afacerea lor și să dezvolte un plan pentru a o atinge.
  • Accelerarea creșterii afacerii: coaching-ul poate ajuta antreprenorii să identifice oportunitățile de creștere și să dezvolte strategii pentru a le valorifica.

 

Acum, indiferent că vorbim despre coaching pentru antreprenori, manageri sau lideri, există 3 direcții principale spre care poate fi direcționat procesul de coaching:

  • Coaching de remediere: când te afli în faţa unei probleme pe care nu ştii cum să o rezolvi.
  • Coaching de mentenanţă: când vrei să-ţi păstrezi un anumit nivel la care ai ajuns.
  • Coaching de dezvoltare: când vrei să treci la un nivel superior.

 

4. Ce face concret un business coach?

Un business coach, pe baza unui proces de coaching şi a instrumentelor de coaching, te poate ajuta să realizezi obiectivele ce determină dezvoltarea afacerii.

Chiar dacă există mai multe tipuri de coaching, toate au în comun câteva trăsături. Eu am să-ţi prezint doar 3 dintre acestea, pe care le consider a fi cele mai semnificative:

  • coach-ul nu dă sfaturi decât în momentul în care, în mod intenţionat, face tranziția din poziţia de coach în cea de mentor (coaching şi mentoring), trainer sau consultant în afaceri;
  • coach-ul nu trebuie neaparat sa fie expert în domeniul clientului, întrucât participantul la coaching trece printr-un proces cu instrumente eficiente prin care identifică în mod creativ propriile soluţii;
  • coach-ul motivează şi susţine în mod creativ participantul pe toată durata procesului de coaching.

Acum, sper că am reuşit să îţi creez o viziune de ansamblu cu privire la ce este business coaching-ul. Practic, când utilizezi coaching-ul ca instrument de schimbare este ca şi cum ai avea o hartă a călătoriei după care să te ghidezi, pentru a ajunge la rezultatul dorit.

Dacă ești Antreprenor sau Top Manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta, programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business 👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune.

 

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.