Anunț de angajare: Cum captezi atenția candidaților buni?
Dacă ești antreprenor sau lucrezi în resurse umane și te confrunți cu rate mici de aplicare la joburile publicate atunci este important să știi cum să construiești un anunț de angajare care să atragă candidații potriviți.
(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet )
Cum construiești un anunț de angajare atractiv
În primul rând, atunci când construiești un anunț de angajare acordă atenție la titlu.
Referitor la titlu, probabil ți se par destul de cunoscute formulările de tipul: „Căutăm Inginer de vânzări” sau „Căutăm Șef de șantier”.
Cam așa sunt gândite titlurile anunțurilor de angajare (de fapt a anunțurilor ineficiente de angajare)!
Însă, un titlu care să atragă atenția trebuie să conțină două elemente:
- funcția pentru care se caută un candidat și…
- cea mai importantă cerință pe care o cauți la acel candidat.
Cum ar trebui formulat titlul?
Iată câteva exemple:
„Angajăm Inginer de vânzări cu abilități excelente de comunicare” sau „Angajăm Șef de șantier cu experiență în conducerea echipei”.
Un titlu corect te ajută în primul rând să atragi atenția oamenilor calificați și în al doilea rând, să-i descurajezi pe cei necalificați să aplice la acel job.
Titlul este primul element din anunțul de angajare care atrage atenția candidaților. Este ca și ambalajul unui produs.
În al doilea rând, ce ai mai putea face pentru a capta atenția candidaților buni?
Descrie beneficiile și oportunitățile pe care le oferă compania, raportându-te la candidatul ideal.
Candidații sunt mai predispuși să aplice la un job atunci când beneficiile oferite de către companie sunt prezentate în raport cu nevoile și aspirațiile lor.
De exemplu: dacă ești în căutare de absolvenți sau candidați fără experiență, menționează programele de învățare și dezvoltare oferite de către companie, precum și alte oportunități care vor ajuta noul angajat să-și dezvolte abilitățile și să câștige experiență.
În schimb, dacă ai nevoie de candidați cu experiență, poți evidenția oportunitățile de avansare în carieră, proiectele speciale din cadrul companiei în care aceștia își pot aduce contribuția, precum și pachetul de beneficii ce ar putea cuprinde: bonusuri, asigurare de sănătate, plan de pensii și altele.
În al treilea rând, ce ai mai putea face pentru a capta atenția candidaților buni?
Prezintă pe scurt responsabilitățile jobului.
Recomandarea mea este să punctezi 5-7 responsabilități cheie.
În acest fel, candidații își vor forma o imagine clară și concisă asupra jobului, fără a fi copleșiți de alte detalii inutile.
Această modalitate de prezentare a responsabilităților va crește probabilitatea de a primi CV-uri de la candidații care se potrivesc cel mai bine cu jobul disponibil.
În al patrulea rând, ce ai mai putea face pentru a capta atenția candidaților buni?
Acordă atenție secțiunii „Descrierea companiei”.
Un titlu atrăgător captează interesul candidaților buni.
Totuși, pentru a menține atenția acestora, descrierea companiei joacă un rol esențial.
Pentru a realiza o descriere de impact, îți voi da o structură aplicată de mine timp de 2 ani în mai multe firme.
Este o structură în 4 pași gândită strategic care funcționează foarte bine în practică:
- Cine suntem
- Experiența în piață
- USP (Unique Selling Proposition), adică cu ce ne diferențiem față de concurență;
- Obiectivul mare al companiei pentru următorii ani.
În concluzie, este esențial să construiești un anunț angajare clar care să atragă atenția candidaților potriviți pentru afacerea sau echipa ta.
Despre autor:
Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.
Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?
Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.