Află care este mentalitatea unui antreprenor de succes
(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet )
Te-ai gândit vreodată cât de mult sunt influențate rezultatele în firmă de mentalitatea pe care o ai și deciziile pe care le iei? Pentru a deveni un antreprenor de succes, este esențial ca periodic să reflectezi asupra mentalității tale. Analizează cât de mică sau cât de mare ai viziunea asupra afacerii și asupra deciziilor tale, ce determină direcția în care îți conduci businessul.
Și există 3 categorii de antreprenori, iar diferențele de setting mental de la o categorie la următoarea sunt foarte mari:
Categoria întâi: antreprenorii pentru care banii sunt mult mai importanți decât timpul. Aceștia de regulă sunt cu afacerea la început de drum, iar focalizarea lor este pe reducerea costurilor în firmă. Pentru ei, ideea de a apela la un consultant de business sau la o firmă de marketing înseamnă cheltuială, cel puțin ei așa o percep. Și într-adevăr, modul în care aceștia acționează din rolul de antreprenor le ține afacerea la limita supraviețuirii, iar unii rămân blocați cu afacerea în această fază mulți ani. Eu nu spun că reducerea costurilor nu este importantă, ba dimpotrivă, în special atunci când ești StartUp iar lichiditățile sunt într-adevăr o problemă. Însă, rămâi concentrat pe a identifica modalități prin care să transformi cheltuielile inițiale în investiții profitabile pe viitor.
Categoria a doua: antreprenorii pentru care banii și timpul sunt la fel de importanți. Aceștia au ajuns deja în faza în care au experiență antreprenorială și au depășit faza în care acționau la întâmplare în business. Focalizarea lor este pe a construi o afacere sustenabilă, nu pe a vinde oricui și pe a face tot felul de compromisuri.
Categoria a treia: antreprenorii pentru care timpul a devenit mai important decât banii. Aici intră antreprenorii care au ajuns la maturitatea antreprenorială. Aceștia investesc bani pentru a câștiga timp. De exemplu, sunt dispuși să plătească încă un angajat în zona de top management care să preia din responsabilitățile lor. Sunt dispuși să investească în tehnologie ca să-și automatizeze cât mai mult afacerile. Sunt deschiși să apeleze la un coach sau un consultant de business care să îi ajute să crească afacerea mai repede. Și de ce fac asta? Pentru a se ocupa de alt tip de activități care valorează mai mult decât banii plătiți. Aceasta este mentalitatea unui antreprenor de succes.
Ce este esențial de conștientizat?
Cu o afacere corect construită, care să răspundă la nevoile clienților, poți obține mai mulți bani, în schimb timpul nu mai poate fi recuperat. Așa că, stabilește din ce categorie faci parte și apoi care sunt principalele 3-5 obiective cheie care te pot ajuta să-ți consolidezi nivelul la care te afli sau nivelul la care vrei să-ți duci compania.
Despre autor:
Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.
Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?
Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.