03/12/2024  

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


Te-ai întrebat vreodată, ca antreprenor, care sunt acele tipologii de clienți la care ar fi mai bine să renunți, deoarece că îți afectează brand-ul și îți reduc profitul în firmă?

Știu că renunțarea la clienți poate părea surprinzătoare pentru mulți antreprenori, cu toate acestea, există anumite tipologii de clienți pentru care nu se justifică să-ți consumi timpul, energia și resursele companiei.

 

Iată o listă cu tipologiile de clienți la care ar trebui să renunți pentru a-ți proteja brandul și profitul:

 

  • Clienți mereu nemulțumiți: Cei care se plâng constant, indiferent de calitatea produselor sau serviciilor oferite.

 

  • Clienți care cer reduceri excesive: Cei care solicită în mod constant reduceri mari sau negocieri care afectează marjele de profit.

 

  • Clienți care întârzie plățile: Cei care nu respectă termenele de plată și întârzie frecvent plățile sau nu plătesc deloc.

 

  • Clienți abuzivi: Cei care au un comportament agresiv, lipsit de respect sau abuziv față de echipa ta.

 

  • Clienți nerezonabili: Cei care au așteptări nerealiste și imposibil de îndeplinit.

 

La astfel de tipologii de clienți îți recomand să renunți urgent!

În schimb, dacă ai clienți cu plângeri justificate, cel mai bine este să le rezolvi.

Când soluționezi cu promptitudine problemele clienților, majoritatea vor înțelege și vor continua să cumpere de la tine, chiar dacă a existat un anumit incident.

Ba mai mult, unii chiar te vor recomanda.

Astfel, vei transforma o experiență neplăcută a clientului într-o oportunitate de a-ți îmbunătăți afacerea și de a reconstrui relația cu acesta.

 

În concluzie, este esențial să fii receptiv la nevoile clienților și să le câștigi încrederea.

Identificarea și eliminarea clienților problematici te va ajuta să îți protejezi brandul și să îți menții profitabilitatea.

Concentrându-te pe clienții care aduc valoare și rezolvând prompt plângerile justificate, vei construi relații solide și de durată.

Aceasta nu doar că îți va îmbunătăți reputația, dar va transforma și experiențele negative în oportunități de creștere și dezvoltare a afacerii tale.

Astfel, îți vei putea canaliza resursele și energia către cei care contribuie cu adevărat la succesul și dezvoltarea companiei tale.

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune