Studiu de caz: Optimizarea productivității angajaților
În cadrul acestui studiu de caz, am discutat cu Radu Sofronie – Administrator la The Others Business Security, despre provocările pe care le-a întâmpinat în gestionarea afacerii și ce soluții am implementat pentru a le depăși în mod eficient. Radu, a urmat un Program de Management adaptat 100% nevoilor specifice de dezvoltare ale afacerii sale.
Vorbim despre un program personalizat, 1 la 1, în care totul a fost adaptat la specificul afacerii lui și în concordanță cu direcția spre care se îndreaptă business-ul în următorii ani. În realitate, nimic nu oferă unui business predictibilitate și viteză de creștere mai mare decât programele personalizate.
Despre companie:
The Other Security Business, oferă soluții integrate de securitate, detecție și avertizare la incendiu, precum și servicii de date și voce.
Firma implementează soluții avantajoase dar și complexe, adaptate pentru o gamă largă de industrii, inclusiv unități bancare, complexe comerciale, logistică, depozitare și multe altele.
Provocari întâmpinate:
- Creșterea productivității echipei din departamentul tehnic;
- Reducerea pierderilor financiare;
Aceste probleme le întâlnesc frecvent în companii care au deficiențe în sistemul de management. În aceste companii, productivitatea echipei se situează, de obicei, între 50% și 60%. Ca soluție, antreprenorii sunt adesea nevoiți să plătească ore suplimentare unor angajați mai experimentați pentru a finaliza proiectele la timp.
Cu alte cuvinte, mențin productivitatea coborată pentru ca apoi să plătească ore suplimentare. Ce înseamnă asta? Se micșorează semnificativ profitul. Când scade profitul, este pusă în pericol stabilitatea companiei. Când stabilitatea companiei este pusă în pericol, încep să plece oamenii valoroși. Astfel, compania se învârte într-un cerc vicios, căutând soluții salvatoare, dar, în realitate, se afundă tot mai mult.
Soluții implementate:
Am implementat Sistemul de Management Operațional cu cele 3 etape:
Etapa 1: Proces de Recrutare
- Am creat un Proces de recrutare structurat, începând prin a clarifica profilul angajatului pe care îl căutăm, astfel încât să atragem candidații potriviți din piață. Aici am construit 3 tipuri de avatar de potențial candidat, deoarece în următoarea perioadă echipa urma să se extindă;
- Am definit un Anunț de angajare care să atragă cei mai potriviți candidați. Aici discutăm despre un anunț de angajare prin care ne adresăm avatarului de potențial candidat. Este un cu totul alt nivel din punct de vedere strategic. Nu discutăm despre anunțurile clasice de angajare pe care le poate face orice firmă fără să aibă nevoie de susținere;
- Am construit – Strategia de atragere a candidaților prin LinkedIn;
- Am stabilit – Strategia de realizare a interviului de recrutare, pentru a evita angajarea persoanelor nepotrivite.
Etapa 2: Proces de Inducție
Am construit un Plan de Inducție cu etape clare, care asigură o integrare rapidă a noului angajat, astfel încât după perioada de inducție aceasta să-și poată duce responsabilitățile la capăt fie singur fie cu puțină susținere.
Etapa 3: Sistematizarea activităților operaționale
În cea de-a treia etapă am construit Planul de Sistematizare a activităților operaționale.
Aici am stabilit foarte clar:
- Responsabilitățile angajaților pe departamentul tehnic;
- Procedurile;
- Abilitățile de care angajații au nevoie ca să-și îndeplinească responsabilitățile în mod corect;
- KPI-urile;
- Compensațiile financiare și beneficiile non-financiare;
- și alte elemente esențiale, astfel încât echipa să se ridice la nivelul de productivitate stabilit de către companie.
Rezultate și Concluzii:
În concluzie, rezultatele s-au concretizat într-o zonă operațională organizată, astfel încât, lucrurile să fie clare și pentru angajat și pentru companie.
Angajatul știe concret ce așteptări are compania de la el și ce rezultate trebuie să furnizeze, iar compania știe cum să-i măsoare performanța și să-l plătească corect, în funcție de rezultate.
Menționez că programul parcurs de Radu este parte componentă din 👉️ Sistemul de Management & Leadership – BUSINESS OPTIMIZER.
Ce spune Radu Sofronie?
Administrator la The Others Business Security
„Înainte, productivitatea scăzută îmi creștea cheltuielile cu orele suplimentare. Acum am început implementarea Sistemului de Management – BUSINESS OPTIMIZER și vedem cum dă rezultate. Se vede creșterea productivității în cifre, iar pe mine asta mă interesa. Pe de o parte să cresc productivitatea echipei din departamentul tehnic, pe de altă parte să pot scădea pierderile financiare.”
Instrumentul de Evaluare a Sistemului de Management (Operațional & Creștere)
O evaluare corectă a activităților operaționale cât și a celor de creștere te va ajuta să pui bazele unui Sistem de Management matur prin care:
- să evaluezi eficiența activităților care influențează în mod direct profitabilitatea și stabilitatea companiei;
- să dobândești control în afacere și să obții rezultate predictibile;
- să crești nivelul de implicare și productivitate al angajaților;
- să îți dai demisia din rolul de “angajat în propria afacere” și să te ocupi de creșterea reputației firmei, a cifrei de afaceri, a profitului și să obții o cotă de piață mai mare.
Obține acces gratuit la Instrumentul de Evaluare a Sistemului de Management: (Operațional și Creștere) 👉️ Click aici.
Despre autor:
Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.
Sesiune de Executive Coaching 1:1
Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?
Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.