22/07/2024   LASA UN COMENTARIU  
Riscuri la care îți supui afacerea dacă vinzi bazându-te pe reduceri

Știi care sunt riscurile la care îți supui afacerea dacă vinzi bazându-te pe reduceri?

În general, antreprenorii care se bazează pe reduceri de preț pentru a atrage noi clienți se confruntă cu mai multe probleme care le afectează afacerea, precum:

  • Scăderea profitului – Reducerea prețului automat implică o marjă de profit mai mică pentru fiecare produs vândut.
  • Creșterea ratei de retur – Clienții care au cumpărat produsul la preț întreg se vor simți frustrați considerând că au plătit mai mult și atunci fie se va diminua loialitatea acestora față de brand, fie se vor folosi de politica de retur.
  • Influențarea comportamentului de cumpărare – Utilizarea frecventă a reducerilor creează dependență, determinând clienții să aștepte promoții înainte de a face achiziția.

 

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


Personal îți recomand să vinzi bazându-te pe reduceri doar în momente strategice, precum: Black Friday, lansarea de noi produse, perioade mai slabe din an sau atunci când faci lichidări de stoc.

Ai grijă să menții un echilibru între ofertele speciale și valoarea mărcii tale, astfel încât clienții să nu se aștepte mereu la reduceri.

Reducerile frecvente creează clienților percepția că prețul nu reflectă calitatea produsului, iar asta afectează afacerea pe termen mediu și lung.

În schimb, atunci când vinzi mai scump, automat te adresezi unui alt public țintă, mai select.

Clienții din această categorie sunt dispuși să plătească mai mult pentru un produs sau serviciu de o calitate superioară.

 

Și există 3 avantaje principale atunci când vinzi unui segment premium:

  • ai mai puține bătăi de cap cu clienții,
  • obții mai mult profit și
  • construiești o imagine de brand premium.

 

În concluzie, deși strategia de vânzare bazată pe discount-uri poate părea atrăgătoare pentru a atrage rapid clienți, riscurile asociate acestei abordări sunt considerabile.

Pentru a menține un echilibru sănătos între atragerea clienților și păstrarea valorii mărcii, este esențial să utilizăm reducerile într-un mod strategic și controlat.

Așadar, alegerea unei strategii de preț corecte este vitală pentru succesul și sustenabilitatea oricărei afaceri.

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune