23/07/2024  

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


Rețelele de socializare reprezintă o componentă esențială în strategia de marketing pentru majoritatea afacerilor.

Aceste platforme îți oferă oportunități valoroase pentru creșterea vizibilității, promovarea produselor și a serviciilor, precum și pentru interacțiunea directă cu clienții.

Cu toate acestea, folosirea necorespunzătoare a acestor platforme poate transforma rapid un avantaj într-o amenințare majoră pentru succesul afacerii tale.

Atunci când investești timp și bani în crearea unei prezențe pe rețelele de socializare, de fapt, tu investești în proprietatea altcuiva.

Platformele de socializare îți permit să creezi un profil, o pagină și să construiești o comunitate, însă, rețelele dețin cu adevărat controlul asupra activelor tale.

Imaginează-ți că ai o pagină de Facebook cu 100.000 de urmăritori.

Ai investit timp, bani și efort pentru a construi această comunitate, dar, surpriză…

Într-o zi te trezești că pagina ta este suspendată.

Ce faci în acest caz?

Sigur că există anumite proceduri, care diferă de la o rețea la alta, în ceea ce privește recuperarea paginilor.

Însă, există și posiblitatea să rămâi fără acces la comunitatea dezvoltată.

Iar acesta reprezintă unul din riscurile majore la care îți supui afacerea dacă ai o prezență exclusivă pe rețelele de socializare.

Un alt risc semnificativ este ca platforma să schimbe algoritmii sau să adopte politici care te pot afecta direct.

De exemplu, Facebook a schimbat algoritmii în 2018, ceea ce a dus la o scădere semnificativă a vizibilității postărilor din paginele de business.

Acest lucru a afectat foarte mulți antreprenori.

Un alt risc este acela ca rețelele de socializare pe care ți-ai construit prezența online să-și piardă din popularitate.

Acest lucru se poate întâmpla din mai multe motive, cum ar fi apariția unei platforme mai atractive sau schimbarea preferințelor publicului, așa cum este momentan cazul Facebook-ului, acaparat tot mai mult de TikTok.

Pentru a te proteja de aceste riscuri, cel mai bine este să-ți construiești propriile active de marketing.

Aceste active îți aparțin și ai control total asupra lor.

Un exemplu de activ de marketing este o bază de date care conține datele de contact ale clienților și potențialilor clienți.

Această resursă valoroasă îți permite să comunici cu întreaga comunitate în mod direct și personal, ori de câte ori consideri a fi necesar.

Eu nu spun să excluzi prezența pe rețelele de socializare, din contră, fii prezent acolo unde sunt și potențialii tăi clienți, însă pune accent pe a-ți crea propriile active: baze de date, shop online, blog, aplicație mobilă și altele.

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune