21/11/2023  

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


Ce trebuie să facă angajatul în perioada de probă?

Înainte de a promova un angajat pe următorul nivel, oferă-i o perioada de probă de 3 luni, în care să-și demonstreze abilitățile și determinarea.

Sigur că nu îi ceri perfecțiune, însă trebuie să demonstreze că în perioada de probă își poate duce responsabilitățile  în proporție de minim 70%, înainte să îl treci efectiv pe următorul nivel.

De exemplu, tu poți avea un Agent de Vânzări foarte bun care gestionează cei mai importanți clienți ai companiei.

Asta nu înseamnă că el va da rezultate dacă îl avansezi pe rolul de Manager de Vânzări.

Hai să clarificăm lucrurile: Responsabilitățile unui Manager de Vânzări sunt mult mai complexe decât responsabilitățile unui Agent de Vânzări.

Nu presupune că se va descurca pe noul rol, ci oferă-i oportunitatea să demonstreze acest lucru.

Trebuie să existe niște conditii în perioada de probă prin care angajatul să preia etapizat responsabilitățile aferente poziției pe care urmează să fie avansat.

Însă, care este consecința dacă angajatul nu se califică în perioada de probă și ce îți recomand în acest caz?

Compania trebuie să îi blocheze evoluția timp de 9 luni, iar angajatul va rămâne în continuare pe nivelul la care se afla.

Această strategie auto-responsabilizează angajatul și îl determină să-și dorească să se dezvolte din timp.

În plus, asta este foarte bine și pentru companie, întrucât angajații vor fi semi-calificați sau chiar calificați în momentul în care fac tranziția pe următorul nivel.

De aceea, îți recomand să tratezi cu multă seriozitate perioadele de tranziție de la un nivel la următorul.

Acestea sunt practic “perioadele de foc” în evoluția oricărui angajat.

 

Dacă le tratezi cu superficialitate, vei avea parte de două consecințe:

  • scazi destul de mult interesul angajaților pentru a deveni mai performanți;
  • scazi standardele întregii echipe.

Prin urmare, asigură-te că promovările sunt realizate în mod corect, în caz contrar, riști să afectezi rezultatele companiei.

 

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune