23/07/2024   LASA UN COMENTARIU  
De ce este greșit să aloci lunar un buget de marketing fix

Alocarea unui buget de marketing fix în fiecare lună poate părea o soluție simplă și eficientă la prima vedere, dar această abordare prezintă dezavantaje care pot afecta negativ performanțele și succesul campaniilor tale de marketing.

 

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


De ce este greșit să aloci lunar un buget de marketing fix?

Personal nu sunt adeptul stabilirii unui buget de marketing lunar fix, cu excepția cazului în care echipa de marketing se află în etapa de testare.

În această etapă se testează diferite canale, audiențe, poziționări, texte, titluri și creative pentru produsele și serviciile tale.

O parte dintre acestea, cel mai probabil, vor fi ineficiente din punct de vedere al costurilor și nu vor aduce rezultatele dorite.

Prin urmare, vei renunța la ele.

După perioada de testare îți rămâne să optimizezi și să scalezi campaniile cu ceea ce a funcționat.

Din punctul meu de vedere, bugetul de marketing pentru aceste campanii nu ar trebui să fie limitat atât timp cât ai un ROI (Return on Investment) pozitiv.

Singurul moment în care poți aloca un buget de marketing fix este atunci când nu mai faci față cererii.

Iar aici trebuie să calculezi CAC-ul, adică costul de achiziție al unui client.

Desigur, dacă nu faci față cererii din piață, poți crește capacitatea de producție, poți externaliza producția sau poți crește prețul.

Însă, nu intru acum în detalii, întrucât acestea nu fac subiectul acestui articol.

În concluzie, recomandarea mea este să adopți o abordare mai flexibilă și adaptabilă în stabilirea unui buget , bazată pe analiza continuă a datelor.

Asta îți va aduce rezultate mult mai bune și va permite o utilizare optimă a resurselor de marketing.

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune