Cum faci o campanie de reactivare clienți inactivi
(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet )
Ai investit timp, bani și energie în atragerea de noi clienți, însă ai constatat că o parte dintre aceștia nu au mai achiziționat de la tine în ultima perioadă? Nu te descuraja! O campanie de reactivare clienți te poate ajuta să recâștigi o parte semnificativă din această bază de date.
Ce ai de făcut?
Pasul 1.
Analizează-ți baza de date și identifică clienții care nu au mai efectuat nicio achiziție în ultimile X luni.
Durata depinde de frecvența medie de achiziție care este specifică afacerii tale.
Pasul 2.
Contactează-i prin e-mail, telefon sau mesaje personalizate.
Obiectivul este să descoperi motivele pentru care au renunțat la produsele sau serviciile tale.
Ascultă cu atenție feedback-ul lor și fii receptiv la problemele cu care s-au confruntat.
Pasul 3.
Ca un gest de apreciere pentru timpul acordat, oferă-le stimulente atractive: oferte speciale, carduri cadou, cupoane de reducere sau alte beneficii personalizate.
Pasul 4.
Odată ce ai recâștigat ca și clienții activi, nu îi mai neglija! Comunică constant cu ei prin cele mai eficiente canale și menține o relație strânsă pentru a te asigura că experiența lor ulterioară va fi una memorabilă. Asta te va ajuta să îi fidelizezi pe termen mediu și lung.
În concluzie, care sunt principalele beneficii ale campaniilor de reactivare clienți?
- Creșterea vânzărilor;
- Creșterea satisfacției clienților;
- Stimularea loialității acestora.
Așadar, nu ezita, implementează o campanie de reactivare clienți bine planificată și reconectează-te cu aceștia.
Despre autor:
Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.
Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?
Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.