03/12/2024  

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


De multe ori atragerea de noi clienți este o adevărată provocare.

Trebuie să investești bani în marketing, să te lupți cu concurența și uneori rezultatele nu sunt cele la care te-ai așteptat.

Dar ce ai zice dacă ți-aș spune că există o cale mai ușoară prin care să-ți crești numărul de clienți noi?

Nu, nu este vorba despre vreo formulă magică, ci despre colaborarea cu antreprenori care au afaceri complementare cu a ta.

Practic aceștia nu-ți iau clienții, ci vin în completarea nevoilor pieței cu produsele sau serviciile lor, în timp ce tu faci la fel pentru ei.

Este un câștig reciproc.

 

Iată două exemple despre cum poți să crești numărul de clienți fără să suplimentezi bugetul de marketing:

 

1. Agenție de turism:

Dacă ai o agenție de turism poți colabora cu restaurante și hoteluri.

Astfel, oferi clienților pachete speciale de călătorie, dar care includ cazarea și masa.

 

2. Sală de fitness:

Dacă ai o sală de fitness, poți colabora cu un nutriționist dietetician care să le creeze clienților tăi meniuri personalizate.

Poți colabora cu un magazin local de unde aceștia își pot cumpăra produse sănătoase.

Poți colabora cu un centru SPA unde clienții se pot recupera după antrenament.

 

Principiul este destul de clar.

Practic, faci marketing încrucișat în care vă promovați reciproc.

Acum, probabil că te întrebi, cum poți să-ți găsești acești parteneri ideali pentru afacerea ta.

Ei bine, nu trebuie să-ți bați capul prea mult.

 

Iată câțiva pași simpli de urmat:

  1. Creează-ți o listă a clienților și analizează următoarele: Ce categorii de clienți sunt, ce nevoi au și ce alte produse sau servicii își doresc.
  2. Ce lipsește din oferta ta însă poate complementa o altă afacere.
  3. Analizează online și offline în proximitate dacă sunt afaceri care au clienți din publicul tău țintă.

 

După ce le-ai identificat, îți mai rămâne doar să le contactezi.

  • Propune-le o colaborare de tip Win-Win: Nu te gândi doar la ce câștigi tu, ci și la beneficiile pe care le-ai putea aduce partenerului.
  • Promovați-vă reciproc: Pentru asta puteți organiza evenimente comune, puteți să vă recomandați reciproc pe rețele sociale sau chiar să creați oferte speciale împreună.

 

Pe final, este evident că va fi necesar și de un contract de colaborare pentru a preveni neînțelegerile și pentru a clarifica responsabilitățile fiecărei părți implicate.

Colaborările cu afaceri complementare nu sunt doar o strategie de marketing eficientă, ci și o șansă de a-ți extinde rețeaua profesională și a te inspira din domenii conexe.

Deci, ce mai aștepți?

Identifică parteneri care să te ajute să-ți suplimentezi numărul de clienți.

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune