17/11/2023  

(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet full-screen )


Care sunt elementele esențiale prin care să-ți definești  un avatar de potențial candidat?

Crearea unui Avatar de potențial candidat reprezintă punctul de plecare pentru un proces de recrutare eficient.

Iar dacă ești Antreprenor sau HR Manager știi că recrutarea candidaților nepotriviți este o activitate costisitoare pentru  companie.

Cu toate acestea, poți reduce sau chiar elimina aceste costuri prin stabilirea unui avatar de potențial candidat.

 

1. Stabilește principalele 5-7 responsabilități cheie (pentru care de fapt angajatul își primește salariul).

 

2. Stabilește abilitățile de care are nevoie ca să-și poată duce la capăt responsabilitățile.

Aici mă refer atât la abilități pe zona de specialitate, cât și pe zona de dezvoltare personală.

O remarcă importantă: abilitățile se construiesc plecând de la responsabilitățile cheie.

 

3. Verifică dacă a mai lucrat în medii cu solicitare fizică sau psihică asemănătoare.

Nu în 100% din cazuri, dar în general, dacă diferențele de solicitare fizică sau psihică sunt mari, cum va da de greu, cum va pleca din firmă.

Majoritatea pleacă chiar în perioada de inducție.

 

4. Identifică dacă are responsabilități familiale.

Cu cât are responsabilități mai mari, cu atât nivelul de implicare va fi mai mare.

 

5. Aliniază logica cu intuiția.

Decizia de angajare trebuie să îmbine logica cu intuiția, întrucât ambele componente trebuie să meargă în aceeași direcție.

Dacă logica spune DA (adică candidatul este calificat pentru job), însă intuiția îți spune NU (adică simți că ceva nu este în regulă și nu te poți baza pe el), atunci recomandarea mea este să nu îl angajezi. Totuși, dacă vrei să faci asta, monitorizează-i mai atent comportamentul în echipă și rezultatele.

 

6. Stabilește care este cel mai semnificativ lucru pentru care nu vrei să îl angajezi.

Clarifică-ți ce anume nu vrei de la candidatul care aplică pentru poziția respectivă.

De multe ori, această clarificare te poate salva de la o decizie greșită.

De exemplu:

  • nu aplica dacă nu ai minim 5 ani de experiență în conducerea unei echipe; sau
  • nu aplica dacă ești în căutarea unui job temporar.

 

În concluzie, creează-ți avatarul de potențial candidat înainte să publici anunțul de angajare.

În caz contrar, vei avea un proces de recrutare precar iar asta:

  • pe de o parte, va atrage în firma ta candidați nepotriviți;
  • pe de altă parte, va crește fluctuația.

Nu vrei o echipă care supraviețuiește, ci o echipă care prosperă, iar asta începe cu clarificarea avatarului.

 

 

 

Despre autor:

Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.

 


 

Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?

Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.

👉️ Click aici și află mai multe despre sesiune