Ce faci când anunțul de angajare nu dă rezultate
(pentru cea mai bună experiență video pe telefon, îți recomand să rotești dispozitivul pe orizontală și să activezi modul Ecran complet )
Ce faci când anunțul de angajare nu dă rezultate?
În general, cu un anunț de angajare bun, reușești să atragi candidați pentru zona de execuție și în multe cazuri, chiar și pentru zona de middle. Însă, dacă vrei să angajezi lideri, în general, anunțul de angajare nu mai este suficient. Pentru asta ai nevoie alte metode de recrutare a personalului.
Pentru asta ai nevoie de o strategie de atragere a candidaților valoroși în firma ta, iar aici trebuie clarificate două lucruri:
- Cine sunt oamenii potriviți care să dezvolte această strategie?
- Cine se ocupă de recrutarea de lideri?
1. Cine sunt oamenii potriviți care să dezvolte această strategie?
Eu recomand să fie implicat Antreprenorul sau Managerul General împreună cu Managerul de HR și Managerul de Marketing.
Iată cum ar putea fi împărțite rolurile celor 3 persoane implicate:
Antreprenorul/Managerul General:
- definește obiectivele de creștere ale companiei;
- stabilește responsabilitățile liderilor care pot susține această creștere.
Managerul de HR:
- stabilește numărul de lideri de care compania are nevoie pentru a susține obiectivele de creștere;
- asigură toate resursele necesare astfel încât strategia de recrutare pentru lideri să dea rezultate;
- gestionează interacțiunea cu candidații (cel puțin până în faza de interviu).
Managerul de Marketing în colaborare cu Managerul de HR:
- stabilesc canalele de Social Media potrivite pentru a găsi candidații potriviți;
- creează mesaje pentru postările din Social Media care să capteze atenția candidaților;
- concep și implementează campanii publicitare pentru promovarea brandului de angajator și atragerea candidaților la interviu.
2. Cine se ocupă de recrutarea de lideri?
Există diverse voci care susțin că recrutarea de lideri ar trebui lăsată exclusiv în responsabilitatea antreprenorului.
Poate că sună bine în teorie… dar în realitate, această afirmație poate fi la fel de plauzibilă precum construirea unui castel de nisip în mijlocul deșertului.
De ce spun asta?
Ei bine, atât timp cât antreprenorul nu dispune de abilitățile necesare pentru a recruta, acesta va fi influențat strict de preferințele personale și riscă să nu realizeze o evaluare obiectivă.
Desigur, antreprenorul poate fi implicat în procesul de recrutare, pentru a se asigura că liderii selectați sunt în concordanță cu viziunea și strategia sa de business.
Însă, în majoritatea cazurilor, Managerul de HR aduce o valoare semnificativă în procesul de recrutare, întrucât deține expertiza și instrumentele necesare pentru a se asigura că persoanele selectate sunt cele mai potrivite pentru acest rol.
În concluzie, anunțul de angajare este o etapă importantă în procesul de recrutare, dar nu este întotdeauna suficient pentru a atrage candidații potriviți.
Pentru a avea succes în recrutarea de lideri, este important să implementezi o strategie care să includă o varietate de metode de recrutare.
Iată câteva metode de recrutare pe care le mai poți lua în considerare:
- Recrutare prin recomandări;
- Recrutare prin intermediul rețelelor sociale;
- Recrutare prin intermediul evenimentelor;
- Recrutare prin intermediul agențiilor de recrutare;
În final, reține că alegerea unor metode de recrutare potrivite depinde de nevoile specifice ale companiei tale!
Despre autor:
Sunt Gabriel Radu, Fondator PS și Executive Coach, certificat din anul 2011. În tot acest timp, am susținut antreprenori și top manageri din peste 20 de industrii în sistematizarea afacerii și creșterea productivității echipei. În acest sens, am creat și implementat un Sistem de Management & Leadership bazat pe instrumente performante și procese validate în peste 15.000 de ore de Executive coaching.
Ești antreprenor sau top manager și ai o întrebare specifică sau te confrunți cu provocări în echipa sau afacerea ta?
Programează o sesiune online și hai să identificăm împreună soluții personalizate prin care să depășești cu succes provocările și să-ți atingi obiectivele de business.